اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصمیمات کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت موجب آشفتگی بازار نهاده‌های کشاورزی شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی، تنظیم بازار داخلی کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده ولی کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که موجب آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.

تصمیمات کارگروه تنظیم بازار وزارت صمت موجب آشفتگی بازار نهاده‌های کشاورزی شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 31 خرداد) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار داشت: مشکل حوزه کشاورزی تنظیم بازار است؛ یک کارگروه تنظیم بازار که زیر مجموعه وزارت صمت وجود دارد که عمده گرفتاری‌های حوزه کشاورزی و مرغ ناشی از تصمیماتی است که در این کارگروه گرفته می‌شود.

وی افزود: در قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی تنظیم بازار داخلی کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد سپرده شده است اما تا کنون ابزار اعمال این موضوع وجود نداشته است و علیرغم وجود قانون متأسفانه وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی کاملا شفاف آمده است که یک کارگروه ویژه محصولات کشاورزی تشکیل خواهد شد و تنظیم داخلی بازار و کالاها بر عهده این کارگروه گذاشته شده است و این کارگروه به هیچ وجه نگاه قیمت دستوری دولت در بازار را ندارد ضمن اینکه اختیار این کار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه متولی بخش کشاورزی است و حواسش به همه بخش‌های مختلف کشاورزی کشور وجود دارد.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی قرار است با همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های غیردولتی کشاورزی اقدامات مؤثری انجام پذیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول