اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نخستین صفحه خورشیدی جدید ایستگاه فضایی نصب شد

دو فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی شب گذشته با انجام یک پیاده‌روی فضایی موفق به نصب نخستین صفحه خورشیدی جدید این ایستگاه شدند.

نخستین صفحه خورشیدی جدید ایستگاه فضایی نصب شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، فضانورد ناسا به همراه یک فضانورد فرانسوی ساعت ۰۷:۴۲ صبح منطقه‌ زمانی شرقی (۱۶:۱۲ به وقت تهران) از ایستگاه فضایی خارج شدند و  با نصب پنل‌های خورشیدی جدید برای تقویت منابع تغذیه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، شش ساعت پیاده روی فضایی انجام دادند.

این پیاده‌روی فضایی دیروز آغاز شد و پس از گذشت ۶ ساعت نهایتا در ساعت ۱۴:۱۰ منطقه‌ زمانی شرقی (۲۲:۴۰ به وقت تهران) پایان یافت.

 «توماس پسکی» (Thomas Pesquet) از آژانس فضایی اروپا با اشاره به همکار آمریکایی خود «شین کیمبرو» (Shane Kimbrough) فضانورد ناسا در حساب کاربری توییتر نوشت: « هر پیاده‌روی فضایی حاصل یک تلاش تیمی عظیم است».

فرآیند نصب نخستین صفحه خورشیدی جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی هفته گذشته آغاز شده بود و به دلیل بروز برخی از مشکلات فنی ادامه مأموریت به تاریخ دیگری موکول و درنهایت دیشب با موفقیت به پایان رسید.

این دو فضانورد اوایل اردیبهشت ماه به اعضای حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوستند؛ قرار است فضانوردان نصب دومین صفحه خورشیدی را در روز جمعه به پایان برسانند.

پیش بینی می‌شود، صفحه‌های خورشیدی جدید که هم عملیات روزانه و هم پروژه‌های تحقیقاتی و علمی انجام شده رویایستگاه فضایی را تأمین می‌کنند، ۱۵ سال عمر داشته باشند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول