اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

جای خالی مدیریت بحران در کتب درسی دانش آموزان

نماینده مجلس با اشاره به ضرورت بازنگری محتوای کتب درسی بانگاهی ویژه به فرهنگ سازی مدیریت بحران گفت: با نگاهی به سند تحول ضروری است برخی از ابعاد اجتماعی به ویژه در حوزه مدیریت بحران در محتوای متون آموزشی کتب درسی گنجانده شود.

جای خالی مدیریت بحران در کتب درسی دانش آموزان

احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره ضرورت بازنگری محتوای کتب درسی بانگاهی ویژه به فرهنگ سازی مدیریت بحران اظهارداشت: متاسفانه در قالب کتاب های درسی نسبت به حوزه مدیریت بحران توجه ای که باید، وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در سال های اخیر شاهد برخی از آموزش های میدانی در خصوص مدیریت بحران هستیم اما باید گفت متناسب با بحران خیز بودن کشور ما به ویژه پایتخت و با توجه به احتمال وقوع زلزله در تهران این آموزش‌ها کافی نبوده و مخاطب کتب درسی نیز نسبت به موضوع فرهنگ سازی مدیریت بحران حجم و محتوای درخوری را ارائه نکرده اند.

 فلاحی با تأکید بر اینکه نیاز است نسبت به محتوای کتب درسی با نگاهی ویژه به حوزه مدیریت بحران و فرهنگ‌سازی در این حوزه بازنگری‌های صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با نگاهی به سند تحول ضروری است برخی از ابعاد اجتماعی به‌ویژه در حوزه مدیریت بحران در محتوای متون آموزشی کتب درسی گنجانده شود.

وی تأکید کرد: درصورتی‌که بتوان از سنین دبستان دانش آموزان را بااهمیت حوزه مدیریت بحران آشنا کرد، هزینه‌ها و همچنین تلفات جانی هنگام وقوع بحران و مصائب پس‌ازآن به شیوه چشمگیری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول