اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«خشم شبانه» این‌بار در کرانه باختری؛ صهیونیست‌ها غافلگیر شدند + فیلم

صدها فلسطینی در کرانه باختری با به راه انداختن فعالیت‌های خشم شبانه، به قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک در جنوب نابلس اعتراض کردند.

«خشم شبانه» این‌بار در کرانه باختری؛ صهیونیست‌ها غافلگیر شدند + فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها فلسطینی در کرانه باختری یکشنبه شب (دیشب) در اعتراض به ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید در «بیتا» در جنوب نابلس دست به اعتراض زدند و فعالیت‌های «خشم شبانه» برگزار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، در درگیری‌هایی که در «جبل صبیح» میان فلسطینی‌های معترض و نظامیان رژیم صهیونیستی رخ داد تعدادی از فلسطینی‌ها دچار حالت خفگی ناشی از استنشاق گازهای سمی شدند.

«منور عبدالرحمن» دبیرکل جنبش فتح در بیتا در این خصوص گفت، صدها فلسطینی دیشب خود را به جبل صبیح رساندند و صدها لاستیک خودرو را آتش زدند و اعتراض خود را به ساخت شهرک‌های جدید نشان دادند.

وی افزود، این فعالیت‌ها ادامه دارد و در راستای مقاومت مسالمت‌آمیز مردمی برای بیرون کردن شهرک‌نشینان از این منطقه انجام می‌شود.

عبدالرحمن تأکید کرد که اهالی بیتا در جنوب نابلس ابدا اجازه شهرک‌سازی بر روی اراضی این منطقه را نخواهند پذیرفت.

تلاش رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در این منطقه از ماه مارس گذشته آغاز شده است. چندی پیش، شهرک‌نشینان صهیونیست اقدام به ایجاد خانه‌های پیش‌ساخته در منطقه جبل صبیح کرده بودند تا بتوانند شهرک جدیدی را در این منطقه ایجاد کنند.

خشم شبانه (الإرباک اللیلی) مجموعه کارهای خودجوش فلسطینی‌ها در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست است که هدفش سلب آرامش از صهیونیست‌هاست.

فلسطینی‌هایی که در فعالیت‌های خشم شبانه شرکت می‌کنند اقداماتی از قبیل آتش زدن لاستیک خودرو و پرتاب مواد آتش‌زا و امثال آن به سمت صهیونیست‌ها و نیز پخش سرودهای ملی و محلی از طریق بلندگوهای بزرگ انجام می‌دهند.

این روش برای اولین بار در «راهپیمایی بازگشت» در مرز نوار غزه که از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ آغاز شد، مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری از آن الهام گرفته‌ و آن را علیه صهیونیست‌ها استفاده کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول