اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مهدی: سعی می کنیم بازی‌ها درسه هفته آخر لیگ همزمان باشند/ سه ورزشگاه داوطلب نصب VAR‌هستند

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: به واسطه سخت افزار، شرایط نصب و راه اندازی VAR کاملا فراهم است و سه ورزشگاه داوطلب شده‌اند.

مهدی: سعی می کنیم بازی‌ها درسه هفته آخر لیگ همزمان باشند/ سه ورزشگاه داوطلب نصب VAR‌هستند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سهیل مهدی در خصوص پیش بینی حدودی پایان لیگ اظهار داشت: به امید خدا اگر شرایط خاصی پیش نیاید تا قبل از هجدهم یا نوزدهم مرداد جام حذفی را هم به پایان می‌رسانیم. لیگ هم تقریبا دو هفته قبل از آن تمام می‌شود. چون نیمه نهایی و فینال را بعد از لیگ قرار دادیم.

وی در مورد اینکه ممکن است چهارم یا پنجم مرداد لیگ برتر تمام شود، گفت: تا قبل از دهم لیگ برتر تمام می‌شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد زمان در نظر گرفته شده برای پنجره نقل و انتقالاتی عنوان کرد: به واسطه مکاتباتی که با فیفا انجام شد پنجره نقل و انتقالاتی به خاطر شرایط لیگ تغییر پیدا کرد و قبل از شروع لیگ قهرمانان، تیم‌ها می‌توانند با خیال راحت نقل و انتقالات را انجام بدهند و بعد از آن هم لیگ شروع می‌شود.

وی در خصوص زمان برگزار بازی‌ها، اظهار داشت: قاعدتا به واسطه گرمای هوا باید در ساعاتی که بعد از اذان مغرب است بازی ها را برگزار کنیم.  سعی می‌کنیم سه هفته آخر را به خاطر فشرده بودن مسابقات هم در قعر جدول و هم در صد جدول همزمان برگزار کنیم. دو هفته آخر صددرصد همزمانی داریم.

مهدی در گفت‌وگو با تهران ورزشی و مورد اینکه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در شهریور شروع می‌شود و آیا جلسه‌ای با سرمربی تیم ملی خواهند داشت، گفت: تعیین کننده ترین مورد برای ما جلسه با سرمربی تیم ملی است. در این مرحله از مقدماتی جام جهانی تیم ما باید 5 بازی انجام بدهد. به واسطه نوع مسابقه و تقویم فیفا باید این فضا را در نظر بگیریم. مسلما سرمربی تیم ملی برای اردوها و قبل از مسابقات برنامه خواهد داشت. این مساله خط قرمز ما است و حتما باید آن را رعایت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا شرایط استفاده از VAR‌را در فوتبال کشورمان داریم، عنوان کرد: بله، تصمیم گیری‌ها در این مورد صورت گرفته تا مقطعی هم پیش رفته، چون تغییراتی در سطح ارشد مدیریت فدراسیون فوتبال داشتیم موارد و اولویت‌هایی مانند حضور تیم ملی و... جایگزین شد. این پروژه قابلیت از سرگیری دارد. 

مهدی تصریح کرد: مدلی که باید وارد ایران شود هم به تایید فیفا رسیده اما برای نصب و راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی مسیر و فرآیندی باید با آموزش طی شود. در هر مرحله که طی شود فیفا تایید می‌کند. مسیر تایید مقداری طولانی است و امیدوارم هرچه زودتر کار را شروع کنیم تا بتوانیم این مسیر را طی کنیم. اما به واسطه سخت افزار، شرایط کاملا فراهم است. بعضی از ورزشگاه‌ها از جمله نقش جهان، شهدای فولاد و آزادی هم داوطلب شده‌اند. امیدوارم فرآیند این پروژه هرچه زودتر آغاز شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول