اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کلنگ ۱۴ پروژه زیربنایی در قشم به زمین نشست

با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور کلنگ اجرای ۱۴ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری ۳۲۰۰۵ میلیارد ریال و ۱۷۲ میلیون دلار در منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.

کلنگ ۱۴ پروژه زیربنایی در قشم به زمین نشست

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز با با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور کلنگ اجرای 14 پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری 32005 میلیارد ریال و 172 میلیون دلار در منطقه آزاد قشم به زمین زده شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه این پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، انرژی، حمل‌ونقل دریایی، آبزی‌پروری و گردشگری با مجموع  اعتبار بالغ‌بر 32هزار و پنج میلیارد ریال و 172 میلیون دلار است.

علی درویش‌پور افزود: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه‌ها درمجموع افزون بر هفت هزار و 116 نفر شامل یک هزار و 936 نفر به‌صورت مستقیم و پنج هزار و 180 نفر به‌صورت غیرمستقیم در آن‌ها مشغول کار شدند.

آغاز اجرای دو پروژه بزرگ راه‌سازی

وی ادامه داد: پروژه اجرای بزرگراه ساحل جنوبی حدفاصل میدان هنگام قشم تا روستای رمکان به طول 35 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 10هزار و 850 میلیارد ریالی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، بزرگ‌ترین پروژه از نظر میزان اعتبار ریالی در میان این 14 پروژه محسوب می‌شود که 300 نفر به‌صورت مستقیم و 600 نفر به‌صورت غیرمستقیم در آن اشتغال پیدا می‌کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بهسازی محور فرودگاه – باسعیدو به طول 75 کیلومتر دومین پروژه بزرگ به لحاظ میزان اعتبار ریالی در میان این 14 پروژه است که با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد قشم و اشتغال‌زایی 100 نفر به‌صورت مستقیم و 250 نفر به‌صورت غیرمستقیم در آیین افتتاح ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران در قشم کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

سرمایه‌گذاری 7میلیارد دلاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: پروژه آماده‌سازی هاب نفت، گاز و پتروشیمی سلخ شامل پنج مجتمع پتروشیمی، یک پالایشگاه نفت، سه واحد بانکرینگ و سه واحد ال ان جی با سرمایه‌گذاری هفت میلیارد دلاری در دو هزار و 600هکتار زمین و درمجموع با ظرفیت تولید و جابجایی 12میلیون تن سوخت در سال که با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت  توسعه گر هاب اجرا می‌شود، یکی دیگر از این پروژه‌هاست که برای آغاز اجرای آن با مجموع سرمایه‌گذاری ریالی پنج هزارمیلیاردی و اشتغال‌زایی 350نفری به‌صورت مستقیم و 1200نفری به‌صورت غیرمستقیم  در این آیین کلنگ زنی شد.

درویش‌پور بیان کرد: کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد قشم  با 18هزار مترمربع زیربنا و با سرمایه‌گذاری سه هزار و 500 میلیارد ریالی قرارگاه خاتم الاانبیاء و اشتغال‌زایی 350 نفر به‌صورت مستقیم و 700 نفر به‌صورت غیرمستقیم نیز در این آیین به زمین زده شد.

وی ابراز داشت: همچنین احداث مجتمع گردشگری اقامتی سولار سوزا  در مساحتی به میزان 20هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری یک هزار و 500 میلیارد ریالی شرکت خصوصی توسعه بامداد قشم و اشتغال‌زایی 250نفر به‌صورت مستقیم و 400 نفر به‌صورت غیرمستقیم و پروژه ساخت 25فروند شناور در سال توسط شرکت خصوصی اسکان نور قشم با سرمایه‌گذاری یک هزار و 87 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 85نفر به‌صورت مستقیم و 60نفر به‌صورت غیرمستقیم نیز در این آیین کلنگ زنی شد.

آغاز ساخت مجتمع فرودگاهی و گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: کلنگ زنی شروع  طرح توسعه و اجرای فاز تکمیلی مجتمع فرودگاهی و گردشگری آسمان قشم با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریالی شرکت ایمن‌گستر آسمان آبی قشم و اشتغال‌زایی 50 نفر به‌صورت مستقیم و 120نفر به‌صورت غیرمستقیم که در زمینی به مساحت 8.6 هکتار اجرا می‌شود، یکی دیگر از این برنامه‌هاست که با حضور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری اجرای آن آغاز گردید. 

درویش‌پور افزود: احداث قطعه 3 بزرگراه مرکزی جزیره قشم به طول 10 کیلومتر با 500 میلیارد ریال اعتبار که 50 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم در آن اشتغال پیدا می‌کنند و همچنین احداث بلوار مرکزی طولا به طول دو کیلومتر  و بااعتباری بالغ‌بر 500میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 50 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیرمستقیم از دیگر پروژه‌های سازمان منطقه آزاد قشم است که برای آغاز عملیات اجرایی احداث آن‌ها در آیین افتتاح ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری در قشم کلنگ زنی آن صورت پذیرفت.

وی گفت: پروژه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان با ظرفیت سه هزار تن با سرمایه‌گذاری 298میلیارد ریالی شرکت کاویان کهن قشم و اشتغال‌زایی 16 نفر به‌صورت مستقیم و 15نفر به‌صورت غیرمستقیم و پروژه تکثیر میگو با ظرفیت 50میلیون قطعه با اشتغال‌زایی 15نفر به‌صورت مستقیم و 35نفر به‌صورت غیرمستقیم با سرمایه‌گذاری 170میلیارد ریالی شرکت تعاونی طلال قشم نیز برای اجرای آن‌ها در این آیین کلنگ زنی شد.

سه پروژه در حوزه انرژی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: پروژه بانکرینگ یا سوخت‌رسانی به کشتی‌ها با مساحت 10هکتار و با ظرفیت جابجایی 100هزار تن سوخت در سال با اشتغال‌زایی 25 نفر به‌صورت مستقیم و 150نفر به‌صورت غیرمستقیم که با سرمایه‌گذاری 36میلیون دلاری شرکت مکین انرژی قشم اجرا می‌شود همرا با مجتمع پتروشیمی تولید فرمالدئید، اسیدسولفوریک  و الیاف پلی‌استر( پایین‌دست پتروشیمی 9) با  تولید 125هزار تن محصولات پتروشیمی با اشتغال‌زایی 210نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و 140 نفر به‌صورت غیرمستقیم و با سرمایه‌گذاری 56میلیون دلاری شرکت جندی‌شاپور قشم نیز دو پروژه دیگری است که در این آیین، کلنگ آغاز اجرای آن‌ها به زمین زده شدند.

درویش‌پور عنوان کرد: ایجاد پالایشگاه قیر پلیمری و پایین‌دستی ( نفت گاز سولفور زیر نیم درصد) توسط شرکت نیروی شمس قشم (زیرمجموعه شرکت هیربدان مجری نیروگاه 320مگاواتی هلدینگ پاسارگاد) با ظرفیت تولید هشت هزار بشکه در روز و با سرمایه‌گذاری 80میلیون دلاری و اشتغال‌زایی 85 نفر به‌صورت مستقیم و 310نفر به‌صورت غیرمستقیم هم از دیگر پروژه‌هایی است که برای شروع عملیات اجرایی آن در این آیین کلنگ زنی شد.

به گزارش فارس، امروز دوشنبه 31 خردادماه 1400 در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد 105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

منطقه آزاد قشم پیش‌از این در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضور داشته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول