اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: به زودی تحریم‌ها برداشته خواهد شد/ مردم ایران صورت همه جلادان کاخ سفید را به خاک مالیدند

رئیس جمهور گفت: من مطمئن هستم روابط ما با جمهوری آذربایجان بعد از برداشته شدن تحریم که به زودی تحریم‌ها برداشته خواهد شد روابط گسترده‌ای است.

روحانی:  به زودی تحریم‌ها برداشته خواهد شد/ مردم ایران صورت همه جلادان کاخ سفید را به خاک مالیدند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین افتتاح طرح‌های مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی استان‌های هرمزگان آذربایجان شرقی و خوزستان گفت: من مطمئن هستم روابط ما با جمهوری آذربایجان بعد از برداشته شدن تحریم که به زودی تحریم‌ها برداشته خواهد شد روابط گسترده‌ای است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ادامه داد: ‌الحمدلله مردم یک مسئولیت بسیار بزرگ سیاسی و اجتماعی خودشان را در روز جمعه انجام دادند و رییس‌جمهور را برای دوره سیزدهم انتخاب کردند، البته انتخابات شوراها هم بود و در برخی مناطق هم انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان هم بود که به مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم بخاطر این اقدام بسیار خوب و ارزشمندی که در این مقطع تاریخی با حضور گسترده خودشان پای صندوق آرا انجام دادند.

روحانی افزود: افتتاح های هر هفته که هفتاد و چهارمین افتتاح است یک علامت بسیار خوبی برای همه جهانیان است. اولین علامت این است که ایران مرکز سرمایه گذاری و تولید است. اگر مردم به آینده کشور خودشان امید نداشته باشند ۲۴۸ هزار میلیارد در مناطق آزاد سرمایه گذاری نمی‌کردند. 

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم ایران علاقه مند به آبادانی کشور خودشان هستند، شما به این آمار نگاه کنید که در مناطق آزاد اعلام شد ۶۲۱طرح در حال اجرا است که ۲۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. این طرح ها ۵۳ درصد اجرایی و عملیاتی شده و تا پایان سال ادامه پیدا می کند و همه اینها به افتتاح می رسد.

وی ادامه داد: همین ایستادگی و مقاومت مردم علی رغم رنج، سختی و مشکلاتی که در این سه سال و نیم مردم کشیدند؛ در یک جنگ اقتصادی بی نظیر در تاریخ منطقه و در تاریخ جهان هم کم نظیر بوده است که ظالمان کاخ سفید یک ملتی را سه و نیم سال به طور کامل محاصره کنند  و دیگران هم از ترس کاخ سفید کمک و حمایت نکنند آنها هم دست روی دست بگذارند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این حرفی که مسئولین دارایی آمریکا سه روز پیش اعلام کردند که ما از فردا آماده ایم که تحریم را روی واکسن کرونا برداریم، یعنی این تروریست ها کاملا اعتراف می‌کنند که همه چیز را بروی این مردم بسته اند و تمام فعالیت های بانکی را قفل کرده اند و حالا بعد از ماه ها دولت جدید روی کار آمده است و معتقد است که باید تحریم کنار بگذارد و بارها هم گفته است که آن طرح تحریم ترامپ غلط و نادرست بوده، الان ۴ و ۵ ماه اینها سرکار هستند تازه دو سه روز پیش گفته اند که در مسایل بانکی اگر برای ماسک و برای واکسن کرونا باشد اشکالی ندارد.

روحانی ادامه داد: این هم بعد از زمانی که می دانستند ما در ماسک نیاز نداریم و در ماسک صادر کننده هستیم و فهمیدند در واکسن هم تولید کننده شدیم. وقتی که تولید کردیم و به بازار آمد و واکسیناسیون شروع شد آنوقت گفتند تازه برای واکسن آزاد است.

وی اضافه کرد: این حرفی که ما به مردم می زدیم در طول این سه سال و نیم که مردم با چه سختی کشور دارد اداره می شود، اینکه به مردم گفتیم ماه ها طول کشید تا ما بتوانیم پول واکسن سازمان بهداشت جهانی را پرداخت کنیم شاید برای مردم سخت بود باور کنند که چه سختی های ما کشیدیم برای اینکه آنچه مورد نیاز است وارد کشور شود.

روحانی بیان داشت: حالا که دو ـ سه روز پیش آمریکایی ها صریحا اعلام کردند و گفتند تازه اجازه خواهیم داد فقط برای ماسک و واکسن فعالیت بانکی آغاز شود؛ نشان می‌دهد که مردم با چه سختی زندگی کردند اما در عین حال صورت سیاه دشمن را به خاک مالیدند این مردم بزرگوار ما صورت ترامپ را به خاک مالیدند صورت همه جلادان کاخ سفید را به خاک مالیدند؛ بینی آنها را به خاک مالیدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران سرو قامت و با عظمت ایستادگی کردند، اظهار داشت: مردم در این شرایط تحریم سرمایه گذاری و تولید کردند. آنچه لازم بود با همه سختی ها وارد کشور کردیم؛ بازار کشور ما پر از جنس است البته در سایه این جنگ، گرانی هست و مردم در فشار هستند اما این جنگ نگذاشت اقتصاد ایران فرو بپاشد یعنی همان هدفی که آنها داشتند.

رئیس جمهور گفت: ان شا الله به زودی تحریم برداشته می‌شود و سرمایه‌های خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول