اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

معرفی ۷۶ پروژه اجرایی قشم به رئیس جمهور

۷۶ پروژه در حال اجرای منطقه آزاد قشم با اعتبار تقریبی ۱۹ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال، ۲۲۳ میلیون یورو و ۴۹۴ میلیون دلار در نشستی ویدئوکنفرانسی به رئیس جمهور معرفی شد.

معرفی ۷۶ پروژه اجرایی قشم به رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ظهر امروز در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری در مناطق آزاد کشور که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد 76 طرح در حال اجرای منطقه آزاد قشم بااعتبار تقریبی 19 هزار و 185 میلیارد ریال، 223 میلیون یورو و 494 میلیون دلار معرفی شد.

حسین مرادی سخنگوی سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح این پروژه‌ها اظهار داشت: پروژه‌ها در حوزه‌های عمرانی، صنعتی، شیلات، نفت و انرژی، محیط‌زیست و گردشگری هم‌اکنون در حال اجراست که می‌تواند نقش مهمی در توسعه این منطقه داشته باشد.

وی افزود: با هدف گذاری صورت گرفته در منطقه آزاد قشم جهت نقش‌آفرینی فعال بخش خصوصی واقعی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بیش از 99 درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها توسط بخش خصوصی انجام ‌شده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پنج هزار و 704 نفر در دوره ساخت این پروژه‌ها اشتغال خواهند داشت و با بهره‌برداری آن‌ها نیز در مجموع چهار هزار و 550 نفر از نیروهای بومی به‌صورت مستقیم به اشتغال پایدار دست پیدا خواهند کرد.

مرادی گفت: از میان پروژه‌های اقتصادی، 7 طرح مربوط به حوزه نفت و انرژی، 13 طرح مربوط به حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، 21 پروژه مربوط به بخش شیلات (پرورش و تکثیر میگو و ماهی در قفس) می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین 8 پروژه عمرانی، 2 پروژه محیط زیستی و 25 پروژه مربوط به حوزه‌های اقامتی و صنعت گردشگری بخش دیگری از طرح‌های در حال اجرای منطقه آزاد قشم را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فارس، امروز دوشنبه 31 خردادماه 1400 در آیین ویدیو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری تعداد 105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم معرفی و به بهره‌برداری رسید.

منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول