اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سهم ۵ درصدی رمزارزهای غیرمجاز از مصرف برق سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: استفاده برخی افراد از رمزارز غیرمجاز، پدیده‌ای جدید محسوب می‌شود که پنج درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص می‌دهد.

سهم ۵ درصدی رمزارزهای غیرمجاز از مصرف برق سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار کرد: گرمای زودرس و پیامد آن استفاده از سیستم‌های سرمایشی، وارد مدار شدن پمپ آب چاه‌های آب کشاورزی زودتر از موعد مقرر، خشکسالی و کمبود بارندگی، عدم بهره‌مندی کامل از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی و رشد ۲۰ درصدی مصرف برق، ضرورت مدیریت مصرف برق را چندین برابر می‌کند.

وی با اشاره به این‌که استفاده برخی افراد از رمزارز غیرمجاز، پدیده‌ای جدید محسوب می‌شود که بخشی از مصرف برق استان سمنان را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: با توجه به برآوردهای صورت‌گرفته، این دستگاه‌ها، سهم پنج درصدی در مصرف برق این استان دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با عنوان این‌که به دلیل عدم توازن تولید و مصرف برق، در حال حاضر با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، اظهار کرد: از سوی مرکز کنترل شبکه به‌صورت روزانه، سقف مصرف برق به استان‌ها اعلام می‌شود.

موسوی‌زاده اضافه کرد: درصورتی‌که میزان مصرف برق در استان سمنان از حد مجاز فراتر رود، مدیریت بار اضطراری اعمال می‌شود که بخشی از آن با همکاری مشترکان صنعتی و کشاورزی محقق و در صورت نیاز، در بخش عمومی خاموشی اعمال می‌شود.

وی ضمن قدردانی از تعامل صدا و سیمای مرکز استان سمنان با شرکت توزیع برق، بر استمرار فعالیت‌های فرهنگی و آموزش همگانی در زمینه مدیریت مصرف برق تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان عنوان کرد: باید با آموزش و فرهنگ‌سازی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا رفتار مصرفی مشترکان به سمتی سوق داده شود که منابع هدر نروند.

موسوی‌زاده تصریح کرد: موضوع مسائل فرهنگی و تغییر رفتار مصرف در حوزه علوم انسانی است و شرکت توزیع برق استان سمنان آمادگی دارد تا به لحاظ تولید محتوا با همکاری عوامل صدا و سیما، در این عرصه خطیر نقش‌آفرینی کند.

اجرای اقدامات فرهنگی و تبلیغی برای مدیریت مصرف برق

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان سمنان نیز در این نشست با بیان این‌که ارائه اطلاعات و تبیین نکات آموزشی باید با دانش همراه باشد تا مردم از آن بهره‌برداری کنند، گفت: بخشی از مسؤولیت این کار در حوزه برق و قسمتی هم با صدا و سیما است که با مشارکت یکدیگر این مهم به نحوی شایسته تحقق خواهد یافت.

حجت‌الاسلام مصطفی توکلیان با اشاره به این‌که برنامه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ‌باید استمرار داشته باشد و به‌صورت مداوم به مخاطبان آگاهی‌ داده شود، خاطرنشان کرد: اجرای شایسته اقدامات فرهنگی و تبلیغی و اثرگذاری آن در آحاد جامعه، برآیندهای مثبتی را در مدیریت منابع انرژی در بر خواهد داشت.

همچنین در این نشست در زمینه مواردی همچون تعیین گروه‌های هدف برای تهیه گزارش‌های خبری و اطلاع‌رسانی، استفاده از ظرفیت برنامه رادیویی پرتو، تهیه تصاویر کاربردی برای رادیونما، شناسایی و معرفی مشترکان کم‌مصرف به‌منظور ارائه مصادیق راهکارهای استفاده درست از برق، بهره‌گیری از ظرفیت برنامه پیام روز، تشکیل کارگروه هماهنگی و محتواسازی و حضور مسؤولان و کارشناسان شرکت برق در برنامه‌های مختلف صدا و سیما برای آموزش و ارائه نکات کاربردی مدیریت مصرف، بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول