اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اختصاص 30 میلیون دلار برای انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان

وزارت دارایی ازبکستان از اختصاص 30 میلیون دلار برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر خبر داد.

اختصاص 30 میلیون دلار برای انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت دارایی ازبکستان از اختصاص حدود 30 میلیون دلار برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر خبر داد.

وزارت دارایی ازبکستان دستور داد تا مبلغ 300 میلیارد «صوم» (28.5 میلیون دلار) از بودجه دولتی  برای تهیه و انجام انتخابات ریاست جمهوری در ازبکستان که قرار است در اکتبر امسال برگزار شود، اختصاص داده شود.

«ادهم عبیدالله یف» سخنگوی کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان گفت که اداره کنترل مالی وزارت دارایی یک موجودی کامل از لوازم و کالاهای انتخاباتی موجود در مناطق را انجام داده است، پس از آن برآورد هزینه شکل گرفت و تصویب شد.

در بیانیه وب سایت کمسیون مرکزی انتخابات ازبکستان آمده است: طبق قانون بودجه دولت برای سال 2021، حداکثر میزان بودجه اختصاص یافته برای آماده سازی و انجام انتخابات ریاست جمهوری  در اکتبر سال جاری 300 میلیارد صوم تعیین شده است.

به طور خاص، هر یک از پنج حزب در صورت معرفی نامزد خود، 15.4 میلیارد صوم (هر یک 1.5 میلیون دلار) و هر یک از نامزدها، 3.97 میلیارد صوم (حدود 380،000 دلار) دریافت می‌کند.

این مرکز عنوان کرد: بودجه باقیمانده جهت هزینه برای تجهیزات فنی تقریبا 11 هزار مرکز رای دهی، انتشار کتابچه های راهنمای روش رای دهی و حقوق اعضای کمیسیون‌های انتخابات اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول