اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: اگر چین با تحقیقات منشأ کرونا همکاری نکند، با انزوا روبه‌رو می‌شود

در ادامه فضاسازی و اتهام‌زنی آمریکا علیه چین در خصوص منشأ کرونا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد در صورتی که چین با تحقیقات درباره منشأ همه‌گیری همکاری نکند، با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

واشنگتن: اگر چین با تحقیقات منشأ کرونا همکاری نکند، با انزوا روبه‌رو می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به روال فضاسازی و اتهام‌زنی دولت سابق آمریکا مدعی شد در صورتی که چین با تحقیقات در خصوص منشأ همه‌گیری کرونا همکاری نکند، با «انزوا در جامعه بین‌المللی» مواجه خواهد شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، وی در این خصوص گفت: این اقدامات اولیه دیپلماتیک است -جمع کردن کشورهای جهان، اعمال فشار سیاسی و دیپلماتیک بر چین- که بخش اصلی کاری است که ما در حال انجام آن هستیم تا سرانجام چین را با یک انتخاب مواجه کنیم: یا به شکلی مسئولانه اجازه ورود محققان برای انجام کار واقعی به منظور فهمیدن این که (ویروس) از کجا آمده را می‌دهد، یا با انزوا در جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص ادعای خود توضیح نداد که چگونه پکن مانع انجام تحقیقات قبلی شده، بویژه که پیش از این چین امکان حضور تیمی از دانشمندان سازمان جهانی بهداشت به این کشور را برای انجام تحقیق فراهم کرد. این گروه در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که بسیار بعید است ویروس از آزمایشگاه منشأ گرفته باشد و در عوض این فرض را مطرح کرد که همه‌گیری مرگبار از حیوانات وحشی به انسان منتقل شده باشد.

سالیوان در ادامه سخنان خود، اظهار داشت که ایالات متحده تنها بر چین در خصوص تحقیقات درباره منشأ کرونا متکی نیست.

 وی در توضیحی در این خصوص گفت: رئیس‌جمهور این حق را از طریق تحلیل خودمان، تلاش جامعه اطلاعاتی ما که وی دستور آن را داده و از طریق کارهای دیگر که ما با متحدان و شرکای خود برای ادامه فشار بر هر جبهه‌ای ادامه می‌دهیم تا بفهمیم این ویروس چطور وارد جهان شده، محفوظ می‌دارد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم شامگاه چهارشنبه اتهام‌زنی‌های مقامات دولت پیشین این کشور علیه چین در خصوص منشأ ویروس کووید-۱۹ را تکرار کرد.

بایدن طی نشست خبری در ژنو گفت چین تلاش کرده خودش را یک کشور مسئول در مقابله با همه‌گیری کرونا نشان دهد اما هنوز مشخص نیست که پکن واقعا تلاش کرده منشأ شیوع این ویروس را پیدا کند یا خیر.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه، با ابراز تردید درباره همکاری کافی چین با تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: «چین تلاش می‌کند خودش را یک کشور مسئول نشان دهد و درباره اینکه چقدر به جهان برای مقابله با ویروس کرونا و واکسیناسیون کمک کرده به‌شدت صحبت می‌کند».

این ادعاها در حالی است که دولت چین فضاسازی‌های دولت آمریکا درباره احتمال شیوع ویروس کرونا از آزمایشگاه را «توهم توطئه احمقانه» توصیف کرده است. 

اخیراً یک رسانه آمریکایی مدعی شده بود یک آزمایشگاه وابسته به دولت آمریکا در گزارشی به این جمع‌بندی رسیده که فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین محتمل و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول