اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رئیس‌جمهور چین پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

«شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در پیامی، انتخاب آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور چین پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات را تبریک گفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین امروز (دوشنبه) برای آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران پیام تبریک فرستاد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «شینهوا»، رئیس‌جمهور چین در این پیام ضمن تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، خاطرنشان کرد چین و ایران شرکای استراتژیک جامع هستند و امسال، پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است. 

وی افزود توسعه روابط چین و ایران را بسیار مهم ارزیابی می‌کند و آماده است تا با رئیس‌جمهور جدید ایران برای تقویت ارتباطات استراتژیک دوجانبه، تحکیم اعتماد سیاسی متقابل، و گسترش و تعمیق همکاری‌های برد-برد در زمینه‌های مختلف به منظور ایجاد منافع برای هر دو کشور و مردم آن‌ها، همکاری کند. 

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد.

به گزارش فارس، از کل واجدان شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸.۸ را نشان می‌دهد.

آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء شد و هشتمین رئیس‌جمهور ایران نام گرفت.

طی روزهای گذشته، بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها و جنبش‌های مقاومت پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول