اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نماینده اردبیل: کار جهادی قوه قضائیه برای احیای کارخانه‌ها ستودنی است/ کارگاه‌های تولیدی فعال باشند، مشکل اشتغال حل می‌شود

نماینده مردم اردبیل، سرعین، ثمین، و نیر در مجلس گفت: قوه قضاییه انصافاً در ۲ - ۳ سال اخیر برای احیا کارخانه‌های غیر فعال، جهادی و انقلابی عمل کردند که کارشان ستودنی است.

نماینده اردبیل: کار جهادی قوه قضائیه برای احیای کارخانه‌ها ستودنی است/ کارگاه‌های تولیدی فعال باشند، مشکل اشتغال حل می‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، نماینده مردم اردبیل، سرعین، ثمین، و نیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کشور گفت: برای ایجاد اشتغال، واحدهای تولیدی فعال را باید توسعه بدهیم و واحدهایی که خوابیده‌اند و غیر فعال‌اند،  احیا شوند.

سید کاظم موسوی افزود: قوه قضاییه انصافاً در  ۲ - ۳ سال اخیر برای احیا کارخانه‌های غیر فعال، جهادی و انقلابی عمل کردند که کارشان ستودنی است.

وی با بیان اینکه اگر کارگاه‌های تولیدی فعال باشند، اشتغال جوانان حل می‌شود، گفت: طبق قانون «اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی»، باید واحدهای تولیدی که فعال هستند را توسعه دهیم و اشتغال جوانانی را که در این واحدها مشغول هستند، تثبیت کنیم تا امنیت شغلی داشته باشند در غیر این صورت متزلزل می‌شوند.

موسوی افزود: بانک باید در جهت سرمایه در گردش این واحدهای تولیدی خود را آماده کند و بانک مرکزی هم برای تهیه مواد اولیه این کارگاه‌های تولیدی کمک کند تا منجر به توسعه اشتغال شود.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، ثمین، و نیر گفت: به عنوان یکی از اعضای مجلس در خدمت مردم هستیم رهبر فرمودند مجلس ریل گذاراست، اما در چند سال گذشته هر جا مجلس ورود می‌کند می‌بینیم که دولت و به تعبیر دیگر قوه مجریه سرباز می‌زند و بی توجهی می‌کند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله با انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور در جهت وحدت رویه و هماهنگی بیشتر بین دو قوه مقننه و مجریه قسمت اعظمی از مشکلات تولید وایجاد اشتغال پایدار حل خواهد شد.

نماینده اردبیل، سرعین، ثمین و نیر گفت: در زمینه اشتغال در بخش دولتی، در قبال هر سه بازنشسته فقط یک نفر نیروی جدید طبق قانون می‌توانیم جایگزین کنیم، زیرا بدنه دولت چابک است دولت حدود ۴ میلیون کارمند در بدنه خود دارد در صورتی که در حال حاضر ۴ میلیون بیکار داریم که نمی‌توانیم آن‌ها را در دولت جذب کنیم و بدنه دولت را بزرگ کنیم.
موسوی با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در کشور، گفت: می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد که از نیروی انسانی قوی جوان بهره‌مند است و باید به توسعه این بخش توجه کنیم.

وی گفت: اگر شرایط را دولت و مجلس فراهم کنند حتماً به اشتغال پایدار خواهیم رسید باید سرمایه گذاران بخش خصوصی  پشتیبانی شوند مجلس هم باید قوانین متزاحم و متراکم را اصلاح کند.

موسوی اظهار کرد: در مجلس بر آنیم که قسمت اعظمی یعنی ۹۰ درصد تسهیلات بانکی را به ایجاد اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی سوق دهیم در ارتباط با بازار بورس و سرمایه برنامه‌های داریم، کمیسیون اقتصادی مجلس چند مصوبه خیلی خوب به صحن علنی مجلس فرستاد و در کلیات هم به توافق رسیده‌ایم.

منبع: خبرگزاری میزان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول