اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل آبفا کردستان گفت: پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش بزودی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا تخت شاهی بعدازظهر امروز در بازدید از پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج اظهار کرد: پروژه انتقال فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در دو فاز اجرا می‌شود.

وی افزود: فاز اول آن که شامل هدایت فاضلاب از روستا به مسیر ساتیله است به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از منابع آلوده کننده سد قشلاق سنندج به عنوان منبع اصلی تأمین آب خام شهر، ورود فاضلاب روستایی و بویژه فاضلاب روستای سراب قامیش در 2 کیلومتری سد است، انتقال فاضلاب این روستا به تصفیه خانه فاضلاب سنندج به عنوان یکی از راهکارهای حدف این مشکل در دستور کار آبفا قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب و خط انتقال به طول 13 کیلومتر است که در 2 فاز اجرا می‌شود و کل پروژه پیشرفت مناسبی دارد؛ فاز اول پروژه هم به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته تخت شاهی علاوه بر پروژه هدایت فاضلاب روستای سراب قامیش به تصفیه خانه فاضلاب سنندج، پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب در روستای مذکور نیز با ظرفیت تصفیه 414 مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز به طور موازی در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه مشکل ورود فاضلاب از روستای سراب قامیش به مخزن سد قشلاق به طور کامل برطرف خواهد شد.

 تخت شاهی یادآور شد: مشکل ورود فاضلاب روستای حسین آباد سنندج به سد قشلاق هم، با احداث تصفیه خانه فاضلاب روستا در سال گذشته برطرف شده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول