اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سه قوه و سایر نهادها از این به بعد باید شبانه‌روزی به مردم خدمت کنند

جمعیت ایثارگران در بیانیه‌ای با اشاره به قرار گرفتن دستگاه‌های اصلی کشور در اختیار نیروهای انقلابی تصریح کرد: تمامی مسئولین در قوای 3 گانه، نهادهای نظامی، شوراهای عالی و سایر نهادهای کشور باید شبانه‌روز در حال خدمت به مردم عزیز باشند.

سه قوه و سایر نهادها از این به بعد باید شبانه‌روزی به مردم خدمت کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از حماسه مردم در 28 خرداد قدردانی کرد و انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور کشور را تبریک گفت.

متن بیانیه جمعیت ایثارگران بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
«وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُم‏»

بار دیگر ملت قهرمان ایران اسلامی با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری را خلق کرده و مجدداً بعد جمهوریت و مردم‌سالاری نظام مقدس اسلامی به منصه ظهور رسید. انتخابات پرشور و گسترده امسال که مقارن شده بود با دهه کرامت و میلاد هشتمین امام شیعیان جهان آقا علی بن موسی الرضاء علیهما آلاف التحیة و الثناء را به فال نیک گرفته و موفقیت مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در رسیدن به سعادت اخروی و دنیوی و همچنین موفقیت رئیس‌جمهور منتخب و همچنین منتخبین شوراهای شهر و روستا را در 4 سال پیش‌رو را از خداوند منان و تحت ظل عنایات خاصه آقا امام رضا سلام‌الله علیه خواستاریم.

در این زمینه نکاتی چند قابل ذکر است:

1. ابتدا باید تشکر و قدردانی ویژه خود را از پیروز واقعی و دائمی صحنه انتخابات یعنی ملت شریف ایران اسلامی به عمل آوریم که در طول بالغ بر 4 دهه که از تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد؛ همواره در تمامی صحنه‌ها و وقایع از جمله در انتخابات‌های مختلف با حضور پرشور و گسترده خویش، این نکته را به اثبات می‌رسانند که علیرغم تمامی مشکلات و فشارها و تحریم‌های خارجی و انتقادات بحقی که از مسئولین مختلف کشور داشته و دارند؛ اما همچنان پای کار نظامی که از دل همین مردم جوشیده است؛ ایستاده‌اند و اقبال عمومی مردم ضامن دوام و بقاء نظام اسلامی می‌باشد.

مردم عزیزی که در انتخابات شرکت کرده و به هر کدام از نامزدهای محترمی که اصلح دانسته؛ رای داده‌اند؛ در حقیقت در ابتدا به مشروعیت و حقانیت اصل و کلیت نظام اسلامی رأی داده‌اند؛ و هر انتخاباتی که برگزار می‌شود؛ رفراندوم مجددی است نسبت به حقانیت و مقبولیت اصل نظام اسلامی. جا دارد بخاطر این حضور پرشور شکرگزار درگاه خداوند متعال باشیم.

علاوه بر آن آراء 3 نامزد جبهه انقلاب که جمعاً بالغ بر 77% کل آراء مأخوذه می‌باشد؛ نیز مهر تایید دیگری از سوی مردم عزیز به جریان انقلاب و اعلام بیزاری و انزجار از جریان لیبرال و غرب‌زده می‌باشد.

در این دوره از انتخابات در برخی از حوزه‌های رأی‌گیری تا بامداد روز شنبه و قریب به اذان صبح روز شنبه رأی‌گیری ادامه داشته است؛ که این امری بی‌سابقه در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتخابات‌های گذشته است.

2. قطعاً و بلاشک وجود ناکارآمدی‌هایی که در طول این 8 ساله، بوجود آمده است؛ باعث این شده است که بخشی از مردم عزیز ایران اسلامی از امکان اصلاح در کشور ناامید شده و متأسفانه راه قهر از صندوق‌های رای را در پیش بگیرند. 

همچنین همانند سایر کشورها جهان، این بله منحوس کرونا نیز عامل درصدی از کاهش مشارکت مردم در انتخابات است. به نحوی که در برخی کشورها تا 10% و در برخی کشورها تا نزدیک به 20% و بلکه بالای 20% شاهد کاهش مشارکت در انتخابات به نسبت قبل از کرونا هستیم. برای نمونه در کشور فرانسه که به عنوان یک کشور مدرن اروپایی به عنوان نماد دموکراسی محسوب می‌شود؛ در یک انتخابات محلی متعلق به یکسال قبل تنها 40% مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند؛ در صورتی که در انتخابات قبلی شاید مشارکت 62%ای بوده‌ایم. یعنی بالغ بر 20% کاهش مشارکت بخاطر مسأله کرونا در کشور فرانسه شاهد بوده‌ایم. 

اگر این دو عامل نبود؛ قطعاً آمار مشارکت در انتخابات از این میزان فعلی بالاتر می‌رفت.

3. به رئیس‌جمهور منتخب مردم حضرت آیت‌الله رئیسی تبریک عرض نموده، توفیقات روزافزون ایشان در خدمت به مردم عزیز ایران در سنگر جدید را از خداوند منان خواستاریم. ان شاءالله با تشکیل دولت انقلابی و به دست گرفتن امور توسط ایشان و کابینه‌شان، راه اصلاح امور و بهبود اوضاع کشور بویژه در بعد اقتصادی و معیشت دوچندان هموار شود.

در این زمینه گفتنی است با تشکیل دولت ایشان و اینکه تمام ارگان‌ها و قوای کشور در دست جریان انقلابی و حزب‌الله می‌باشد؛ دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای جهت ناکارآمدی‌ها و عدم بهبود و اصلاح امور از سمت مسئولین کشوری و لشکری پذیرفته نیست. و تمامی مسئولین در قوای 3 گانه، نهادهای نظامی، شوراهای عالی و سایر نهادهای کشور باید شبانه‌روز در حال خدمت به مردم عزیز باشند.

4. در عین حال باید توجه داشت؛ که آنچه تا حدود یک ماه و نیم آینده تحویل آیت‌الله رئیسی و دولت ایشان خواهد شد؛ دارای مشکلات و معایب متعددی است مانند بدهی‌های سرسام‌آور دولت فعلی که تحویل دولت آینده خواهد شد. یکی از این مسائل این است که دولت فعلی با فروش اوراق قرضه، دولت آینده را مقروض ساخته است.

طبعاً این میزان مشکلات، را نمی‌توان در کوتاه‌مدت به سامان رساند و اصلاح اساسی و کلان و ریشه‌ای امور، زمان‌بر خواهد بود. لکن دولت آینده باید تمام تلاش خویش را در بهبود امور به خرج دهد و علاوه بر آن برخی مسائل و مشکلات را می‌توان در کوتاه‌مدت به سامان رساند که این امور باید در اولویت دولت آینده باشد و به فوریت به آن رسیدگی کند.

5. رهبری معظم انقلاب مدظله در سخنرانی‌های متعدد خویش اهداف پنچگانه‌ای را به عنوان اهداف انقلاب اسلامی برشمرده‌اند که عبارتند از انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل کشور اسلامی و تشکیل تمدن بین‌المللی اسلامی یا به عبارت دیگر تشکیل دنیای اسلامی. مطابق بیانات رهبری معظم ما هم‌اکنون در مرحله سوم از این مراحل پنچگانه به سر می‌بریم. یعنی پس از انقلاب اسلامی در بهمن 57 و تشکیل نظام اسلامی در فروردین 58، امروزه در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم که از دو مرحله قبلی به مراتب سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود.

دولت اسلامی در منظومه فکری مقام معظم رهبری نه فقط به معنی هیئت وزیران که به معنی کلیه قوای 3 گانه، نهادهای نظامی و حتی خود رهبری می‌باشد. همچنین در ادبیات مقام معظم رهبری تشکیل دولت اسلامی به شکل واقعی و کامل تنها در زمان ظهور امام عصر عجل‌الله فرجه و تشکیل حکومت بید با کفایت ایشان محقق خواهد شد و ما به حد توان و وسع خویش باید در این راه بکوشیم. به تعبیر مقام معظم رهبری «دولت اسلامى‏ که بتواند مقاصدى را که ملت ایران و انقلاب عظیم آنها داشت، تأمین کند، دولتى است که در آن رشوه نباشد، فساد ادارى نباشد، ویژه‏ خوارى نباشد، کم‏کارى نباشد، بى‏ اعتنایى به مردم نباشد، میل به اشرافى‏ گرى نباشد، حیف و میل بیت‏ المال نباشد، و دیگر چیزهایى که در یک دولت اسلامى لازم است. در تعالیم امیرالمؤمنین(ع) در نهج ‏البلاغه، همه‏ ى اینها وجود دارد.» طبعاً تشکیل قوه‌ مجریه‌ای که متشکل از رئیس‌جمهور و هیئت وزرایی انقلابی و ولایی باشد؛ در به سرانجام رسیدن مرحله تشکیل دولت اسلامی نقش بسزایی خواهد داشت. و از این حیث وظیفه سنگین‌تری بر دوش دولت آیت‌الله رئیسی خواهد بود.

6. انتظار از دولت انقلابی حضرت آیت‌الله رئیسی این است که با تشکیل شبکه‌ای از نخبگان جوان و انقلابی در راستای کادرسازی و تربیت نیرو جهت بدست‌گیری مسئولیت‌های کلان و اساسی توسط این نخبگان جوان و انقلابی کوشش کند.

7. به عنوان نکته‌ی پایانی باید از تمامی دست‌اندرکارانی که مانند دوره‌های گذشته از ماهها قبل در راستای هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخابات کوشیدند اعم از وزارت محترم کشور، شورای محترم نگهبان، نیروی انتظامی که وظیفه تأمین امنیت انتخابات را بر عهده داشت و بدنه چندصد هزار نفری از مردم عزیز سراسر کشور که به عنوان مأمورین اجرایی انتخابات در حوزه‌های رأی‌گیری مشغول به اخذ رأی از هم‌وطنان عزیز بوده‌اند؛ کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم؛ توفیقات روزافزون تمامی این عزیزان را نیز از خداوند منان خواستاریم.

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تبریک مجدد این انتخابات گسترده و پرشور به مردم شریف و در صحنه ایران اسلامی، رهبری معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور منتخب و منتخبین محترم شوراها و انتخابات‌های میان‌دوره، تعجیل در فرج صاحب اصلی این نظام و انقلاب، ولی‌نعمتان آقا صاحب العصر والزمان عجل الله فرجه را از خداوند منان خواستار است. 

به امید روزی که پرچم این نظام اسلامی به پرچم قیام و حکومت جهان حضرت ولی‌عصر عجل الله فرجه متصل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول