اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری ترکمنستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا

وزیر امور خارجه ترکمنستان با کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌های ملی دیدار و در مورد همکاری‌های آموزشی گفت‌وگو کرد.

همکاری ترکمنستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان به صورت ویدئویی با «غیرت عبدالرحمانوف» رئیس کمیته عالی سازمان امنیت و همکاری در امور اقلیت‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا دیدار کرد.

طرفین از سطح فعلی همکاری میان ترکمنستان و دفتر کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت‌ها ابراز خرسندی کردند.

 در این دیدار ابعاد اصلی سیاستی که در ترکمنستان در زمینه روابط بین قومی دنبال می‌شود ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشاره شد که یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت مشترک تعامل در زمینه آموزش است.

طرفین احتمال گسترش مشارکت در چارچوب پروژه برنامه آموزشی در آسیای مرکزی، که توسط دفتر کمیساریای عالی آغاز شده و با هدف کمک به دستیابی به پیشرفت در ادغام جوامع مختلف قومی در منطقه با افزایش سطح تحصیلات بررسی کردند.

در این زمینه، اهمیت یادداشت همکاری که امسال بین وزارت آموزش ترکمنستان و دفتر کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری در امور اقلیت‌های ملی در مورد همکاری در زمینه تنوع زبانی و فرهنگی در ترکمنستان امضا شد، مورد تأکید قرار گرفت.

علاوه بر این، طرفین زمینه‌های مهم همکاری بین طرف ترکمنستان و دفتر کمیساریای عالی را در چارچوب برنامه اقدام ملی حقوق بشر در ترکمنستان برای سال‌های 2021-2025 مصوب 16 آوریل سال جاری در نظر گرفتند.

در مورد تشکیل جلسات در سطح خبرگان، برگزاری رویدادهای منطقه‌ای و ملی با هدف حفظ تنوع قومی، فرهنگی و مذهبی و تقویت گفت و گوی بین فرهنگی تبادل نظر شد.

در این دیدار  به اهمیت فعالیت‌های مرکز سازمان همکاری اروپا در عشق آباد در پیشبرد ابتکارات مشترک اشاره شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول