اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادداشت| پیام انتخابات 28 خرداد و انتظارات از دولت آینده

این حماسه حضور نشان داد در گام دوم انقلاب اسلامی، امت سازی به اکمال رسیده و امت در جهت همراهی با امام خویش برای تمدن سازی آمادگی کامل دارد.

یادداشت| پیام انتخابات 28 خرداد و انتظارات از دولت آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عارف رئوفی مسؤول بسیج دانشجویی هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «پیام انتخابات 28 خرداد» آورده است:

"وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ﴿عنکبوت۶۹﴾

و آنها که در راه ما جهاد کنند، قطعاً به راه‌های خود، هدایتشان خواهیم کرد؛ و خداوند با نیکوکاران است.

دیگر بار امّتِ سرافراز ایران در لبیک به امامشان حماسه آفریدند و برگ زرین دیگری از عظمت، افتخار و سربلندی را در دفتر تاریخ باشکوه ایران اسلامی ورق زدند و چه زیبا فرمود پیرجماران خمینی کبیر امام روح الله(ره):

"من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین(ع) و حسین بن علی(ع) می‌باشند." 

در این سِیر تمدن سازی ایرانی- اسلامی و در گام دوم انقلاب مردم شهید پرور هرمزگان، این مدافعان خلیج همیشه فارس و تنگه ی هرمز و این مرز داران غیور مرزهای دینی و سرزمینی نیز دوشادوش امت ایران اسلامی حماسه آفریدند و در میزان مشارکت فراتر از میانگین کشوری و در انتخاب اصلح نیز کم نظیر حاضر شدند.

چنانکه این جمله امام خامنه ای عزیز را در وصف مردم هرمزگان به زیبایی معنا کردند:"شجاعت و دفاع از حق عناصری با ارزش و نهادینه‌شده در این منطقه است."

اگر چه کلام در وصف این حماسه ی حضور قاصر است لکن اینجانب به نمایندگی از دانشجویان بسیجی استان هرمزگان در مقابل عظمت این ملّت سر تعظیم فرود می آورم و در ادامه عَرضه می دارم:

اولا، این حماسه حضور نشان داد در گام دوم انقلاب اسلامی، امت سازی به اکمال رسیده و امت در جهت همراهی با امام خویش برای تمدن سازی آمادگی کامل دارد. 

چنانکه در انتخاب نیز از دوگانه سازی های کاذب عبور کرده و به برنامه و کارنامه رای داده است، بیش از هر چیز بیانگر بلوغ سیاسی_اجتماعی جامعه است و این اتفاق مبارکی است که در طول دهه ها تحت لوای اسلام سیاسی و ولایت مطلقه فقیه رخ داده و ماحصل آن در انتخابات به عنوان مصداقی تام از تلفیق مبارک جمهوریت و اسلامیت تبلور یافته است. 

ثانیا، روی کار آمدن دولتی مردمی و انقلابی یقیناً نوید بخش آینده ای روشن خواهد بود. چرا که گذر از دولت کدخدا باوران به دولت خداباوران، گذر از کاخ نشینان به کوخ نشینان، گذر از آنان که منتقدان را به جهنم حواله می دادند به کسانی که مردم را ولی نعمت خود می دانند،گذر از باند امنیتی ها به آنان که حافظان امنیت مردمند،گذر از نجومی بگیران به آنان که دغدغه معیشت مردم دارند و در نهایت گذر از وضع موجود به وضع مطلوب را در برخواهد داشت.

لکن آنچه از دولت آتی مورد انتظار است فراتر از همه اینهاست و آن  «دولت سازی اسلامی» یعنی تحقق سومین گام از گام‌های 5گانه تحقق «تمدن اسلامی» است و این مهم جز با اراده مسئولان از یک سو و همراهی عموم مردم از سوی دیگر تحقق نخواهد یافت.

امید که با جهاد همه جانبه ی مسئولان دولت انقلابی و هم افزایی و همراهی عمومی، مردم طعم شیرین دولت اسلامی را بچشند. 

قطعا در دولت اسلامی،جوان هرمزگانیِ همسایه ی دریا نباید ازبیکاری رنج برد. 

جوان در این استانِ خاستگاهِ سواحل مکران و ظرفیت هایش نباید به سوخت بری پناه برد. 

سهم استان چنانکه در کسب درآمد برای کشور ممتاز است، در تخصیص منابع برای استان هم باید ممتاز باشد. 
در دولت اسلامی، سهم صنایع در ایفای مسئولیت های اجتماعیشان برای مردم استان در موضوعات فرهنگی، درمانی، اقتصادی و... باید آشکار باشد. 

گردش مالی استان باید در ویترین در مقابل دیدگان همگان باشد. پرداخت مالیات صنایع باید در استان باشد. 

عدالت دولت اسلامی حکم می کند که هرمزگان بی بهره از بندر شهید رجایی نباشد یا قربانی نگاه حداقلی در زمینه بهره برداری از صنایع و معادن استان نباشد. 

هرمزگان باید محورِ اقتصاد دریا محور باشد و نباید در تکاپو و رنج دیده از تأمین حداقل هایی چون دانشگاه علوم و فنون دریایی برای تامین نیازمندی های تخصصی منابع انسانی از میان جوانان خود باشد و صدها باید و نباید دیگر که دولت اسلامی را متمایز از سایر دولت ها خواهد کرد. 

ثالثا، امام خامنه ای عزیز جایگاه بسیج دانشجویی را به عنوان بزرگترین و فراگیرترین تشکل دانشجویی در خیمه ی فرماندهی انقلاب تعیین فرمودند. 

با این نوع نگاه، انتظار معظم له نقش آفرینی بسیج دانشجویی در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی است. 
این مهم نیز جز با احصاء نظام مسائل،پرداخت مسئله محور به نیازمندی های واقعی کشور و مردم و تکمیل چرخه ی حل مسأله محقق نخواهد شد. 

آنچه در طول ماه‌های گذشته به ویژه ایام منتهی به انتخابات 1400 شکل گرفت، بر افراشته نمودن پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری توسط دانشجویان بسیجی،پرداخت تخصصی به مسائل مردم و نقش آفرینی به عنوان زبان گویای مردم بود که شِمایی از آن توسط فرزندان هرمزگان در نشست های تخصصی با کاندیداهای شورای شهر در شهرهایی چون بندرعباس، میناب، رودان، جاسک و... رقم خورد و در زمینه ی انتخابات ریاست جمهوری با تحلیل کلان داده ها و تبیین کلان مسائل مردم تبلور یافت. 

چنانکه در نظام اسلامی مسئول به عنوان کسی است که مورد سوال قرار می گیرد و مردم به عنوان ولی نعمتان او در جایگاه مطالبه قرار دارند، نگاه بسیج دانشجویی در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر برافراشتن پرچم آرمانخواهی و مطالبه گری، از یک سو تعمیق نگاه تخصصی و مساله محور در مطالبات و از سوی دیگر توسعه ی مطالبه گری مردم از مسئولان در جغرافیای هرمزگان است. 

تداوم این امر خطیر بر مدار انقلابی گری که عین عقلانیت است، نوید بخش نقش آفرینی فرزندان شما در بسیج دانشجویی در جایگاه حکمرانی انقلاب اسلامی،تغییر معادلات سیاسی_اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی استان به نفع مردم و پاسخگو کردن مسئولان و تصحیح فرآیندهای غلط را در بر خواهد داشت و منافع آن برای مردم استان خواهد بود. 

این آغاز راهی روشن است و فرزندان بسیجی شما برگرفته از آیه ی شریف: "فإذا فرغت فانصب..."  پس از فراغت از هر مرحله در این مسیر مهم، مرحله ای دیگر را آغاز خواهند کرد.

به پیش می رویم که خرمشهرها در پیش است... 

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول