اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاروان زیر سایه خورشید به بام فرهنگی کرمان رسید

همزمان با شب میلاد امام هشتم، مردم شهرستان کوهبنان میزبان سفیران معنوی آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) شدند.

کاروان زیر سایه خورشید به بام فرهنگی کرمان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با شب میلاد امام هشتم مردم شهرستان کوهبنان میزبان سفیران معنوی آقا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) شدند.

خدام امام رضا (ع) پس از حضور در بخش طغرالجرد و دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا به دهستان جور کوهبنان وارد شدند و با خانواده شهید خدمت محسن‌ توکلی دیدار کردند و در ادامه ضمن دیدار با خانواده شهید علی قهرمان با حضور در امام‌زاده سلیمانشاه کوهبنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و در مراسم جشن زیر سایه خورشید در صحن مطهر امام زاده سلیمانشاه شرکت کردند.

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان با تبریک دهه کرامت گفت: در این ایام مبارک جشن‌ پیروزی مردم ایران علیه جبهه کفر را داشتیم در حالی که از ماه‌ها قبل دشمنان خباثت‌ها کردند اما مردم به عشق جمهوری اسلامی و در راس آن مقام‌ معظم رهبری و سردار دلها در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند.

وی تاکید کرد: در بحث ریاست جمهوری و شوراها انتخاباتی در شان نظام اسلامی برگزار شد که رضایت شهدا را در پی داشت در حقیقت با انتخابات ۲۸ خرداد امید در وجود  انقلابیون زنده شد.

جعفری افزود: در دهه تکریم‌ امام زادگان قرار داریم؛ امام‌زاده سلیمانشاه از جمله این بقاع متبرکه و قابل تکریم است بنابراین مردم باید در ساخت رواق امام صادق (ع) در جوار امام‌زاده سلیمانشاه همت کنند.

وی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) هنگام عبور از نیشابور با حضور عده‌ای از مردم و علما مواجه شدند که حدود ۲۴ هزار نفر به استقبال حضرت آمدند و درخواست حدیث کردند .

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: حضرت حدیث سلسله‌الذهب را برای حاضران قرائت کردند، اگر بخواهیم‌ عزت و سربلندی دو سرا را کسب کنیم باید همواره ولایت‌مدار باشیم و با جان و دل در کنار ولایت حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه در حقیقت ادامه ولایت ائمه اطهار است و حرکت در این مسیر موجب عزت و آبروی انسان است.

  به گزارش فارس، مراسم جشن زیر سایه خورشید در کوهبنان با تکریم امام‌زاده سلیمانشاه کوهبنان، قرائت فاتحه برای شهیدان، قرائت صلوات خاصه، مولودی‌خوانی ، سخنرانی، افتتاح مهدالرضای قرآنی آستان قدس رضوی و ... همراه بود.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول