اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

روستای بدون دخانیات در مازندران/زمینه موفقیت با پرورش گل و گیاه

روستای یالبندان در شهرستان عباس آباد چند سالی است معرفی خوبی از خود به جا گذاشته است و به عنوان روستای بدون دخانیات مطرح است و حتی در فروشگاه‌های این روستا هم خبری از دخانیات نیست.

روستای بدون دخانیات در مازندران/زمینه موفقیت با پرورش گل و گیاه

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس اجتماعی| مازندران با برخورداری از آب و هوا و اقلیم منحصر به فرد در کشور بستر انجام تمامی فعالیت‌های کشاورزی است، به‌گونه‌ای که بیش از ۷۰ محصول در این استان تولید می‌شود، پرورش و تولید گل و گیاه یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های اصلی استان مازندران است که در حال حاضر این استان صاحب اولین رتبه در تولید گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود و در تولید گل‌های شاخه بریده رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

کارآفرینی با همت و پشتکار همراه است و چه بسا بسیاری از کسانی که این روزها در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار گرفتند در ابتدا با رنج و سختی کار را شروع کردند اما همت عالی و اراده قوی آنان سبب شد که راه دشوار را به امید موفقیت طی کنند. 

 

یک کسب و کار خوش رنگ و بو با راه اندازی گلخانه که علاقه به پرورش گل و گیاه سرآغازی برای یک کسب و کار با روحیه شد.

حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک سبب می شود تا زمینه اشتغالزایی منبع درآمد خوبی برای علاقمندان به این صنعت باشد.

پرورش گل و گیاه در استان سرسبز مازندران نمونه بارزی از علاقمندی کارآفرینان به این صنعت است که تعداد پرورش‌دهندگان به گل و گیاه در این استان روز به روز در حال افزایش است.

فعالیت در این زمینه پیر و جوان، زن و مرد نمی‌شناسد، از هر قشری و با هر منبع درآمدی سعی دارند برای ایجاد درآمد و شادابی روحی و روانی خود اقدام به پرورش گل و گیاه حتی به صورت کوچک مقیاس کنند.

 

در این گزارش می‌خواهیم روستایی را معرفی کنیم که در استان با شاخصه خوبی توانسته خود را معرفی کند، روستای یالبندان در شهرستان عباس آباد چند سالی است معرفی خوبی از خود به جا گذاشته است و به عنوان روستای بدون دخانیات مطرح است و حتی در فروشگاه‌های این روستا هم خبری از دخانیات نیست.

انتخاب هوشمندانه و درست اهالی این روستا سبب شده در کارآفرینی و سالم زیستن بین روستاهای مازندران بدرخشد.

جوانان این روستا هم به جای مصرف مواد مخدر انتخاب‌های دیگری مانند پرورش گل و گیاه را در پیش گرفتند که منجر به موفقیت آنها شد.

اهالی این روستا بر این باورند اگر فرهنگ کارآفرینی بر فرهنگ کارمند آفرینی پیشی گیرد خانوارهای روستایی موفقیت های روز افزونی را در ایجاد اشتغال و درآمد اقتصادی خواهند داشت.

جوانان این  روستا هم معتقدند با راه‌اندازی گلخانه توانستند فضای بهتری برای روستا و خودشان فراهم کنند و علاوه بر سرگرمی منبع درآمد خوبی برای خود فراهم کردند.

اهالی این روستا سرسختانه با ادامه طرح روستای بدون دخانیات خودشان حمایت می‌کنند و موفقیت امروز روستای خودشان را مدیون انتخاب درستشان می‌دانند.

دهیار روستای یالبندان به مولفه‌های اصلی برای اجرای این طرح را با عنوان رعایت افراد در مصرف مواد دخانیاتی، عدم فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال و نبود اماکن و تجمع مصرف دخانیات از دلایلی بود که به عنوان روستای بدون دخانیات معرفی شده است.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در این باره  با بیان اینکه  مازندران در تولید گل‌های شاخه بریده رتبه چهارم را در کشور دارد، گفت: سطح زیرکشت گل و گیاه زینتی استان  طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ تا ۸۰ درصد بیشتر شده و از ۷۶۱ هکتار سال ۹۲ به یک‌هزار و ۱۴۵هکتار تا سال گذشته رسید.

هادی ایزدی خاطرنشان کرد: برای پرداخت تسهیلات توسعه کشت گلخانه‌ای به متقاضیان محدودیتی وجود ندارد و این امر برای حمایت از سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تقاضا برای راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک مقیاس  در استان  افزایش یافته و تاکنون ۵۰۰ فقره مجوز صادر شده است چراکه گلخانه‌های کوچک مقیاس، علاوه اصلاح الگوی کشت، فرصتی مناسب برای اشتغالزایی روستائیان و زمینه  خوبی برای تولیدات محصولات کشاورزی است.

به گزارش فارس، روستاهای موفقی در استان مازندران وجود دارد که با انتخاب آگاهانه و پشتکار قوی موفقیت فردای خود را تضمین کنند چراکه موفقیت ریشه در انتخاب صحیح دارد

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول