اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

خاطره رئیس اسبق نمایشگاه کتاب از پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی

رئیس انجمن قلم همزمان با تشکیل دولت سیزدهم و گمانه زنی درباره پذیرش مسئولیت از جانب افراد مختلف، خاطره‌ای از نمایشگاه کتاب بیان کرد.

خاطره رئیس اسبق نمایشگاه کتاب از پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،‌ محسن پرویز رئیس انجمن قلم در روزهای تشکیل کابینه دولت سیزدهم درباره پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران با بیان خاطره‌ای نوشت: اول بگویم که از نظر من،‌ خدمت به جمهوری اسلامی جزو بالاترین عبادات است. اگر کسی بداند که مسئولیتی از عهده‌اش (بهتر از بقیه) برمی‌آید و به او پیشنهاد شود و نپذیرد و کسی مسوول شود که آن کار را ضایع کند، احتمالا در گناه مسئول نالایق شریک است.

اولین خاطره جدی من از بی‌وفایی دنیا و بی‌ارزشی مسئولیت‌های سیاسی مربوط به دهه شصت است. از ایام جوانی عادت کرده‌ام مشتاقانه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بشتابم. سال آخر نخست وزیری آقای موسوی ایشان را با اطرافیان بسیار در نمایشگاه دیدم. اطرافیانی که «دورباش و کورباش» شان اجازه نمی‌داد کسی نزدیک نخست وزیر شود. عزت و احترامی بود که نگو و نپرس!

سال بعد هم (که پست نخست وزیری کلا حذف شده بود) اتفاقا ایشان را در همان سالنی دیدم که سال قبل دیده بودم. تنها بود و سرگردان! تنهای تنها. (البته شاید در آن لحظاتی که من دیدمش تنها بوده باشد، ولی به هر حال) خبری از آن «دورباش کورباش» سال قبل نبود و عجیب‌تر آن که در آن دقایق حتی غرفه‌داران هم به او اعتنا نمی‌کردند. نمی‌شد باور کنی این آدم همانی است که سال قبل غرفه داران و مراجعان برای گرفتن عکس یادگاری با او سر و دست می‌شکستند.

آن روز با خودم فکر کردم چقدر بدبختند کسانی که در پی ریاست دنیایی می‌دوند. آن همه عزت و احترام یک طرف، همین صحنه بی‌اعتنایی که دیدم یک طرف. از این نوع افراد بسیار دیده‌ام. او آن روز آزادانه در میان غرفه‌ها می‌گشت ولی مسئولانی را دیده‌ام که هم آبرویشان رفته و هم از خانواده دور افتاده‌اند و هم خود و خانواده‌شان (پس از عزل) آسیب روحی بسیار دیده‌اند.

ارزشش را ندارد؛ دنبالش ندو! (سی و سه سال این جمله را به خودم می‌گویم.)

محسن پرویز از سال ۱۳۸۵ با حکم محمدحسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. از اولین فعالیت‌های پرویز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لغو یارانه کاغذ بود. او هدف از انجام این کار را اعطای یارانه به کتاب‌ها به عوض ناشران دانست.

پرویز در چهار دوره رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود و در دوران تصدی او، پس از دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تغییر مکان نمایشگاه، نمایشگاه کتاب تهران به مصلای امام خمینی منتقل شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول