اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چمران: شفافیت واقعی و نه شعاری در شهرداری ایجاد می کنیم/ احتمال اصلاح برخی مصوبه‌ها

مهدی چمران توضیحاتی درباره انتخاب شهردار، شفافیت، یارانه حمل و نقل و مصوبه برج‌باغ‌ها و بدهی شهرداری ارائه کرد.

چمران: شفافیت واقعی و نه شعاری در شهرداری ایجاد می کنیم/ احتمال اصلاح برخی مصوبه‌ها

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی چمران منتخب شورای شهر ششم تهران در نشست خبری درباره مصوبه برج‌باغ‌ها اظهار داشت: مصوباتی که تصویب شوند کسی آنها را لغو نمی‌کند مگر اینکه به نفع مردم بخواهیم آنها را اصلاح کنیم.مصوبه برج‌باغ‌ها را قبلا نداشتیم و بعداً این موضوع مطرح شد.

وی گفت: مصوبه ما در شورای عالی معماری و شهرسازی این بود که جایی که درخت یا باغ دارد به جای اینکه 60 درصد زیربنا بدهند نصف یا 30 درصد امکان ساخت و ساز وجود داشته باشد.همچنین ما اجازه داشتیم در شهر فقط مجوز 4 طبقه را بدهیم البته قرارمان 8 طبقه بود که این مسأله را نمی‌توان گفت مجوز برج چرا که برج 12 طبقه به بالا محسوب می‌شود.و

منتخب شورای ششم تهران ادامه داد: شمال شهر تهران اغلب خانه‌ها درخت‌ و باغ دارند و به نظرم باید قانون مربوطه را اصلاح کرد تا هم مردم تشویق به حفظ درخت و باغ شوند و هم بتوانند ساخت و ساز انجام بدهند.

چمران ادامه داد:‌در حال حاضر شرایط به صورتی شده که اگر کسی درخت داشته باشد آن را همچون دشمن می‌بیند و به طور مثال چیزی پای درخت می‌ریزند که درخت خشک شود و به نظرم باید مردم را تشویق کرد که هم حفظ درخت به لحاظ مادی به صرفه باشد و هم اینکه بتوانند ساختمان هم بسازند.

وی در مورد موضوع شفافیت در شهرداری تهران گفت: آنچه که قبلا در مورد شفافیت کار شده و آنچه که شورای پنجم انجام داده را مدنظر قرار می‌دهیم و اضافه‌تر از آن به موضوع شفافیت توجه می‌کنیم این موضوع مورد استقبال ما است البته نه شفافیت شعاری بلکه از نوع واقعی آن و این موضوع از رویکردهای ما محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه برنامه شما برای شورای عالی استان‌ها چیست گفت:‌فعلا نمی‌شود به این قضیه فکر کرد 6 ماه فرصت است و مهم این بوده که برنامه‌های خوبی باید تبیین شود شورای عالی استان‌ها مربوط به کل کشور است و ان‌شاءالله کسی مستقر خواهد شد که ارتباط خوبی با دولت و مجلس داشته باشد.

منتخب شورای ششم تهران در مورد یارانه حمل و نقل عمومی گفت: در اکثر کشورها حمل و نقل سنگین بر عهده دولت است و پس از ساخت و در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد ولی در کشور ما دولت یارانه و سهم خود را نمی‌پردازد.

وی بیان داشت:‌سال آخری که ما در شورا بودیم 5 هزار میلیارد تومان برای مترو کنار گذاشتیم و دولت نیز 400 میلیارد تومان اختصاص داد که فقط شاید 65 درصد آن محقق شد بنابراین دولت‌ها سهمیه و یارانه خود را در این زمینه به شهرداری‌ها نداده‌اند.

چمران در مورد انتخاب شهردار جدید گفت: در این باره یک فرد تصمیم نمی‌گیرد و شورا باید تصمیم‌گیری کند. هنوز تفکری نشده و حالا باید برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی درباره بدهی های شهرداری خاطرنشان کرد: آخرین رقم بدهی‌های اعلام شده شهرداری ۶۵ هزار میلیارد است البته رقمی که ما شهرداری را تحویل دادیم ۱۶ هزار میلیارد بود و این نهاد همواره بدهی داشته است.

چمران بیان داشت: در سال آخر بدهی‌های دوره چهارم شهری قدری بیشتر شد چراکه به نفع شهر بود تا پروژه‌ها سریع‌تر تکمیل شود و به همین منظور از بانک قرض گرفتیم.

ادامه دارد...

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول