اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشف 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان/برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر تشریح شد

دبی شورای مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماهه امسال در کردستان کشف و ضبط شده است.

کشف 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان/برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی ظهر امروز در مراسم اولین روز دهه مبارزه با اعتیاد در مرکز جامع ترک اعتیاد سنندج، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) و دهه کرامت با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت در آسیب‌های اجتماعی بحث اعتیاد است، اظهار داشت: بخاطر اهمیت این موضوع مقام معظم رهبری شخصا در سال گذشته چندین جلسه را به آسیب‌های اجتماعی 5گانه به ویژه موضوع اعتیاد اختصاص دادند که این نشان از اهمیت موضوع از دیدگاه معظم له دارد.

به گفته فرمانده انتظامی استان کردستان، بمنظور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به موجب ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر ستادی پیشگیری از اعتیاد در سطح کشور به ریاست رییس جمهور تشکیل شد و همین ستاد در استان‌ها به عنوان شورای مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار فعالیت می‌کنند که 25 دستگاه سازمان و نهاد عضو آن هستند.

وی افزود: کمیته‌های متعددی در این شورا برای مقابله با اعتیاد وجود دارد که هر کدام بنا به حیطه کاری در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: شورای هماهنگی مستقیما وارد کار اجرایی نمی‌شود بلکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها رسالت اصلی شورای مبارزه با اعتیاد در استان‌ها است.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از 8 کمیته تخصصی تشکیل شده است که نیروی انتظامی مسئولیت یکی از این کمیته‌ها را به عهده دارد و در کنار 25 دستگاه دیگر، پای کار و همیشه خدمت‌گزار مردم است.

وی به برخی اقدامات انجام گرفته در زمینه مبارزه با اعتیاد طی سال گذشته و 3 ماهه امسال هم گریزی زد و گفت: سال گذشته بیش از یک‌هزار و 100 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال نیز 330 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است که در مجموع 75 درصد از این میزان کشفیات توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

سردار آزادی با بیان اینکه ورود این میزان کشفیات مواد مخدر به چرخه تولید را فاجعه بزرگ عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در زمینه مقابله با اعتیاد مبارزه با سوداگران مرگ است که در این راستا نیروی انتظامی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: موضوع اعتیاد علاوه بر مافیایی که دارد ریشه سایر جرائم بوده و باید با تلاش مضاعف همه دستگاه‌ها در دو موضوع مهم پیشگیری و مبارزه گام‌های اساسی برداشته شود.

فرمانده انتظامی استان کردستان بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف برای مقابله و پیشگیری با مواد مخدر و اعتیاد را ضروری خواند و گفت: استفاده از فضای مجازی برای آگاه‌سازی مردم به خصوص در شرایط فعلی که سودجویان از بستر فضای مجازی برای آموزش و عرضه مواد مخدر از نوع صنعتی بهره می‌گیرند امری ضروری است.

به گفته وی، شورای مبارزه با اعتیاد استان در راستای مقابله با این آسیب اجتماعی که ریشه و مادر بسیاری از آسیب‌ها است استفاده از ظرفیت‌های مختلف را مورد توجه قرار دارد و در این زمینه برنامه‌های متعددی طی 10 روز پیش رو طراحی و اجرا خواهد شد.

وی دیدار با ائمه جمعه، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و دانشگاهیان در حوزه پیشگیری از اعتیاد، بازدید از مراکز ترک اعتیاد، تجلیل از فعالین این عرصه و غیره را از برنامه‌های شورای پیشگیری از اعتیاد استان در دهه پیشرو عنوان کرد.

وی در ادامه به برخی اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با اعتیاد در بعد ارتقای تجهیزات اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه انالایز مواد مخدر از اقدامات بسیار خوبی بود که طی سال‌جاری در استان صورت گرفت.

وی گفت:  قبلا برای بررسی درصد خلوص و نوع مواد مخدر مجبور بودیم، مواد را به تهران و یا سایر استان‌های همجوار بفرستیم ولی الان با ایجاد این ظرفیت و توانایی کار در داخل استان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات لازم در این راستا تهیه و آموزش‌های لازم به کارشناسان داده شد و با بهره‌مندی از این ظرفیت درصد خلوص، آنالیز و نوع مواد مخدر در داخل استان انجام می‌شود.

به گفته وی، طرح چهره به چهره برای کاهش آسیب‌های اجتماعی محله‌ها با عنوان چکامه با حضور مربیان و مدرسین با هدف گسترش آموزش پیشگیرانه برای افرادی 13 تا 17 سال از اقدامات بسیار خوبی بود که در استان اجرا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا حق زیادی به گردن ما دارند، گفت: ایران اسلامی بیش از 3 هزار و 800 شهید را در مسیر مبارزه با اعتیاد تقدیم کرده که 2 هزار و 700 نفر از این عزیزان از خانواده نیروی انتظامی بوده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد:‌ تجلیل از نخبگان و فعالان، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های شورای مبارزه با اعتیاد همزمان با دهه مقابله با اعتیاد در استان خواهد بود.

وی در پایان اضافه کرد:‌ وضعیت استان کردستان در زمینه اعتیاد نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است، اما نباید به این راضی باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول