اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نماینده شنای ایران در المپیک مشخص شد

نماینده شنای ایران در رقابت‌های المپیک توکیو انتخاب و معرفی شد.

نماینده شنای ایران در المپیک مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شناگران ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک در صربستان نتوانستند جواز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب کنند، اما باتوجه به اینکه رکورد شناگران کشورمان بسیار به ورودیه مسابقات نزدیک بود، فدراسیون جهانی مجوز حضور یک شناگر در المپیک را با عنوان سهمیه یونیورسالیتی به شنای ایران داد.

فدراسیون ایران باتوجه به قوانینی که وجود داشت نام چند شناگر را به فدراسیون جهانی معرفی کرد. محسن سمیع‌زاده، مدیرفنی تیم‌های ملی شنا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با تایید این خبر، اظهار داشت: فدراسیون جهانی شنا (FINA) سهمیه یونیورسالیتی را به بهترین شناگران می‌دهد. ابتدا اعلام شد شناگرانی که در مسابقات قهرمانی جهان دوره گذشته حضور داشتند می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند، اما کرونا کمی شرایط را تغییر داد.

وی ادامه داد: بعد از آن فدراسیون جهانی اعلام کرد که شناگرانی که در مسابقات 2021 حاضر بودند هم می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند. من با رضوانی، رئیس فدراسیون صحبت کردم و قرار شد تا آخرین لحظه صبر و پس از آن نفرات‌مان را معرفی کنیم. بنیامین قره‌حسنلو و یاوری نفراتی بودند که ابتدا می‌توانستیم معرفی کنیم، اما با تبصره‌ای که اضافه شد هر 4 شناگر ایران یعنی متین بالسینی، بنیامین قره‌حسنلو، سینا غلامپور و مهدی انصاری شرایط استفاده از این سهمیه را داشتند.

مدیرفنی تیم‌های ملی شنا تصریح کرد: به این ترتیب در بین نفراتی که معرفی شدند متین بالسینی انتخاب شده و نماینده شنای ایران در رقابت‌های المپیک خواهد بود. امکان دارد با توجه به رکورد خوب شناگران ایران یک سهمیه دیگر هم به ایران تعلق بگیرد که باید منتظر نظر فدراسیون جهانی ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، متین بالسینی، شناگر 19 ساله ایران توانست دو بار در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان رکورد ملی 200 متر پروانه را جابجا کند. او رکورد 2:00:94 را ثبت کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول