اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

غرق‌شدگی 7 نفر را در اصفهان به کام مرگ کشاند/ خطر غرق شدن در منابع آبی جدی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال از اول سال تاکنون ۷ مورد فوتی در منابع آبی استان اصفهان اتفاق افتاده است.

غرق‌شدگی 7 نفر را در اصفهان به کام مرگ کشاند/ خطر غرق شدن در منابع آبی جدی است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران به منظور پیشگیری از غرق‌شدگی افراد در منابع آبی اظهار داشت: امسال از اول سال تاکنون ۷ مورد فوتی در منابع آبی استان اصفهان اتفاق افتاده که ۲ مورد در استخرهای باغات، ۲ مورد در رودخانه، یک مورد در سد مخزنی خمیران و ۲ مورد در استخرهای ذخیره آب کشاورزی بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۶ مورد حادثه در منابع آبی استان داشته‌ایم که ۲۲ نفر غرق شدند، افزود: رودخانه زاینده‌رود در مناطق باغ‌بهادران و چادگان آب، رودخانه‌های سمیرم و فریدون‌شهر و سدهای مخزنی خمیران در تیران و کرون، باغکل در خوانسار، قره‌قاچ و حنا در سمیرم، کوچری در گلپایگان مستعد حوادث غرقی هستند که همزمان با گرم شدن هوا و بسته بودن استخرها افراد در این رودخانه‌ها شنا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل برای پیشگیری و کنترل غرق‌شدگی در منابع آب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است، گفت: اطلاع‌رسانی عمومی از عدم ایمن بودن منابع آبی، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی برای شنا و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌ها و ایمن‌سازی استخرهای ذخیره آب کشاورزی را به جهاد کشاورزی ابلاغ کرده‌ایم.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی داریم، بیان کرد: تمام استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی موظف به فنس‌کشی هستند و جهاد کشاورزی باید بر استخرهای در بخش خصوصی و دولتی نظارت کند و تابلوهای شنا ممنوع را نصب کند و طناب‌های نجات در طول و عرض استخر و نردبان فلزی در استخرها نصب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای موظف است تابلوهای شنا ممنوع را در منابع آبی، سدها و رودخانه نصب کند، عنوان کرد: آب منطقه‌ای موظف شد عملیات ساماندهی رودخانه‌ها و اجرای طرح‌های ایمن در رودخانه زاینده‌رود با رفع موانع در بستر و حریم رودخانه‌ها را انجام دهد و گرداب‌هایی که در بستر رودخانه شناسایی شده را کنترل کند.

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای باید طرح‌های ایمنی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی، انهار و مادی‌ها انجام دهد و با نصب تابلو و نرده‌گذاری از شنا کردن جلوگیری کند، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی شبکه های آب انجام شد و امسال هم آب منطقه‌ای ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده تا کانال‌های منشعب آب را ایمن‌سازی کند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شهردارها باید ایمن‌سازی کانال های انتقال آب در محدوده شهرها را انجام دهند، ادامه داد: شهرداری‌ها باید تیم‌های نجات در رودخانه را داشته باشند و در این راستا باید یک تیم ۱۲ نفره تجهیز شود و همراه با قایق نجات در آب‌های خروشان مستقر شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی باید ایمن‌سازی بندهای آبخیزداری را انجام دهد، گفت: صنایع و شهرک‌های صنعتی که دریاچه‌های مصنوعی و منبع ذخیره آب دارند باید رعایت استانداردها را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مقرر شد هلال احمر آموزش‌های لازم را به افراد مختلف بدهد و تیم‌های گشت و نظارت را فعال کند، خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان باید در استخرها ایمنی و آموزش لازم را داشته باشد و میراث فرهنگی تورهای گردشگری را آموزش دهد که در منابع آبی شنا نکنند و سازمان عمران زاینده‌رود در دهکده چادگان تیم‌های نجات در آب را مستقر و تابلوهای هشدار در این مناطق را نصب کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول