اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عزت و سربلندی ایران در اولویت همه‌چیز/ چهارچوب سیاست خارجی ما واضح است

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه سیاست خارجی ما همواره واضح و روشن است، گفت: عزت و سربلندی ایران بر همه چیز اولویت دارد.

عزت و سربلندی ایران در اولویت همه‌چیز/ چهارچوب سیاست خارجی ما واضح است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله دژکام امروز در دیدار با مسئولان قضایی استان با تبریک میلاد با سعادت امام هشتم و خلق حماسه ملی ایرانیان در انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: این انتخابات حرف و پیام بسیاری برای جهانیان داشت البته اگر گوشی برای شنیدن حرف داشته باشند.

وی افزود: شوخی نیست ‌که پس از ۳.۵ سال تحریم به آن شکلی که می‌دانید و معضلاتی که در سطح بین المللی بود و معضلات و نابسامانی هایی که بعضا در فرایند رای گیری اخیر مشاهده شد و نهایتا نوع برخوردهایی که ضد انقلاب و منافقین با هموطنان ما در خارج از  کشور داشتند، بدانند رئیس جمهور‌ منتخب ما، عزت ایرانی ها را به سادگی نخواهد فروخت، خبرنگاری از آیت الله رئیسی می پرسد آیا حاضرید با رئیس جمهور امریکا دیدار کنید و ایشان جواب می دهد خیر و این یعنی عزت و سربلندی ایران از همه چیز مهم تر است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه چهارچوب سیاست خارجی ما واضح است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) از پاریس فرمود اگر رفتار غرب با ما حسنه باشد ما هم حسنه برخورد خواهیم کرد، چهارچوب سیاست خارجی ما واضح است نه اینکه آیت الله رئیسی مطلب تازه ای را گفته باشد اما عزت ایرانی در چهارچوب این قضیه تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند از آن نوع تسلیم ، وادادن و التماس کردن هم تجربه کردیم و در آن مسیر هر چه جلو می رویم دشمنان بیشتر مدعی ما می شوند و این مسائل در این انتخابات خود را نشان داد و از این جهت جشن و حماسه ملی است و ما این را آغازی بر گام دوم می‌بینیم.

دژکام تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند در گام دوم زمینه‌سازی ظهور آقا امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد، اگر بحث این است عزیزان ما باید بدانند که اینگونه نیست که کار تمام شده باشد بلکه کار تازه شروع شده و ما در این انقلاب ابتدای یک گام سرنوشت ساز و مقدس هستیم و با این ‌نیت که برای خدا کار می کنید خستگی از تنتان خارج می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن تقدیر و تشکر از ارائه گزارش توسط مسئولان قضایی فارس گفت: وضعی که استان ‌فارس از جهت خدمات رسانی قضایی به مردم دارد از جهاتی نسبت به سایر استان‌ها بهتر است و بنده از مسئولان دستگاه قضا در استان فارس تشکر می کنم.

وی افزود: ضمن درود به شهید بهشتی و همه شهدای دستگاه قضایی این نکته را هم اضافه می‌کنم که نیاز به آموزش در زمینه‌های مختلف حقوق شهروندی، در کشور ما بسیار زیاد احساس می‌شود و اگر این آموزش درست انجام شود مسلما نظارت، کنترل و پیشگیری از وقوع جرم نیز بهتر خواهد بود.

دژکام تاکید کرد: موضوع آموزش عمومی در بحث پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضایی با همکاری مجموعه ای از روحانیون و حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها و آموزش پرورش و سایر ارگان ها لازم است اتفاق بیفتد چون مردم ما از حقوق خود متاسفانه آگاه نیستند. این آموزش عمومی و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم هم مخارج کشور را کم می کند و هم سلامت روانی و معنوی جامعه را افزایش می دهد و از طرفی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کم خواهد شد و طبعا رضایت از دستگاه قضا نیز افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در این قسمت راهبرد می دهد و بقیه ارگان های آموزشی همکاری می‌کنند و ان شاالله در این زمینه هم به نتایج خوبی خواهیم رسید.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول