اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سفیران فرهنگی اهل‌سنت حفاظت از منابع طبیعی را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنند/ ظرفیت‌ گیاهان دارویی با اشتغال درآمد بالا برای گنبدی‌ها

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: روحانیون و علمای اهل‌تسنن به عنوان سفیران فرهنگی انفال و حامیان منابع طبیعی حفاظت و احیا منابع طبیعی را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنند.

سفیران فرهنگی اهل‌سنت حفاظت از منابع طبیعی را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنند/ ظرفیت‌ گیاهان دارویی با اشتغال  درآمد بالا برای گنبدی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام سیدمصطفی طباطبایی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی سفیران فرهنگی انفال و حامیان منابع طبیعی ویژه روحانیون اهل تسنن اظهار کرد: آنچه در طبیعت وجود دارد که بدون دست بشر به وجود می‌آید منابع طبیعی و انفال بوده که طبق قانون انفال باید حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: طبق قانون انفال توسط سه وزارتخانه مدیریت می‌شود، انفال نفت و گاز توسط وزارت نفت، انفال آب توسط وزارت نیرو و دیگر انفال که منابع طبیعی و ملی هستند توسط وزارت جهادکشاورزی و زیر مجموعه آن منابع طبیعی و آبخیزداری مدیریت می‌شود.
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: بیشترین انفال در حوزه منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع بوده و در کشور ۸۶ درصد از انفال را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به روحانیون و علمای اهل‌سنت به عنوان سفیران فرهنگی انفال بیان کرد: علما و روحانیون اهل‌سنت با توجه به نفوذی که در بین مردم دارند باید حفاظت و احیا منابع طبیعی را در بین مردم فرهنگ‌سازی کنند.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد گفت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری علما و ائمه جمعه اهل‌سنت با علمای قم همسو شده و با یک اتحاد و همدلی بسیار خوب انتخاب اصلح داشتند که سبب کوری چشم دشمنانی شد که تلاش داشتند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند.
* ۵ هزار نفر از علمای اهل تسنن گلستان بیمه شدند
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این گردهمایی اظهار کرد: در استان گلستان یک‌هزار و ۷۰۰ مسجد اهل سنت، ۸۰ نقطه برگزاری نماز جمعه در شهر و روستا، ۱۰۸ مدرسه علیمه در کنار دارالقرآن‌ها مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: از طرف دفتر مقام معظم رهبری ۵ هزار علمای اهل تسنن به همراه خانواده آنها که جمعیتی بالغ بر ۱۷ هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند تا ثابت شود علمای اهل تسنن مانند علمای اهل تشیع باید از خدمات نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: اساتید حوزه‌های علمیه، روحانیون و ائمه جمعه اهل تسنن رهبر فکری، اجتماعی، فرهنگی و عقیدتی مردم بوده و حضورشان در مراسمات و صحنه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و اجتماعی ارزشمند است.
وی بیان کرد: از ظرفیت علما و روحانیون اهل تسنن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ‌سازی ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و دیگر بخش ها استفاده می‌شود.
* احداث پارک جنگلی در ۴۰ هکتار از منابع طبیعی گنبدکاووس/ ظرفیت‌ کاشت گیاهان دارویی در اراضی و مراتع شمال گنبدکاووس می‌تواند اشتغال خوب با درآمدزایی بالا برای مردم ایجاد کند
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این مراسم اظهار کرد: در سنوات گذشته ۲۰ هکتار از منابع طبیعی حوزه «چپر قویمه» در اختیار شهرداری قرار گرفت تا پارک جنگلی احداث شود که با توجه به عملکرد خوب آن، ۲۰ هکتار دیگر برای توسعه آن افزوده شد.
عبدالرحیم لطفی گفت: ظرفیت‌های خوبی در اراضی و مراتع شمال شهرستان گنبدکاووس به ویژه کاشت گیاهان دارویی وجود دارد که می‌تواند اشتغال خوبی در کنار درآمدزایی بالا برای اهالی این مناطق داشته باشد.
وی تصریح کرد: بخش‌های زیادی از مراتع شهرستان گنبدکاووس به دلائل مختلف در معرض تخریب و تجاوز است که این عوامل در تشکیل ریزگردها تاثیر مستقیم دارد.
* شهرستان گنبدکاووس دارای ۴۴۱ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهار کرد: هدف از گردهمایی سفیران فرهنگی انفال مشارکت و همکاری علما و روحانیون اهل تسنن در ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در راستای پروژه‌های حفاظت و احیا منابع ملی و طبیعی است.
فرشید رحمانی گفت: گنبدکاووس دارای ۴۴۱ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که با وجود وسعت فراوان این عرصه‌ها مشارکت مردم و سفیران فرهنگی انفال غیرقابل انکار است.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول