اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معارضات اجتماعی سد راه پروژه‌های عمرانی/ آبرسانی به لیکک در دستور کار مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به ۴ شهر کهگیلویه بزرگ ۳ سال تعطیل شده بود اما با پیگیری صورت گرفته، پروژه مجددا فعال شده است.

معارضات اجتماعی سد راه پروژه‌های عمرانی/ آبرسانی به لیکک در دستور کار مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده روز گذشته از پروژه‌های عمرانی شهرستات کهگیلویه از جمله عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح  ورودی دهدشت از سمت سوق بازدید کرد.

 معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی ورودی شهرها به خصوص تقاطع‌ها و نقاط حادثه‌خیز را از  اولویت‌ها دانست و گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار ساماندهی ورودی شهرها از طریق سازمان برنامه بودجه کشور به قرارگاه خاتم بعنوان مجری پروژه اختصاص یافت

وی افزود: امیدواریم در بحث ورودی‌های دهدشت کاری اساسی انجام شود و پیمانکار وابسته به قرارگاه خاتم طی زمانبندی مشخص بتواند تقاطع‌ها را به بهره‌برداری برساند.

این مسئول یکی از دلایل زمان بر شدن پروژه ها را معارضات اجتماعی عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌ها و جلسات متعدد، در مرکز استان و  در شهرستان با همراهی فرماندار و پیگیری‌های جدی شهردار دهدشت با معارضین و مالکان منطقه توافق انجام شد.

وی تصریح کرد: بعد از این توافقات پیمانکار مشخص و شروع به تجهیز کارگاه کرد، پروژه دو روز است که رسما آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار در خصوص پروژه آبرسانی حومه غربی دهدشت گفت: این پروژه از سال ۹۰ شروع به کار کرده است که متاسفانه به دلیل عدم تخصیصات کافی رشد خوبی نداشته  و حدود ۳ سال پروژه تعطیل شده بود.

 حاجی زاده گفت: با دستور استاندار، تعامل نماینده شهرستان و پیگیری‌های مستمری که داشتیم از سازمان برنامه و بودجه کشور، آب منطقه‌ای استان و وزارت نیرو اعتباراتی که سال گذشته تخصیص داده شده بود، جذب و مدت دو ماهی است که این پروژه فعال شده است.

وی با اشاره به اعتبارات خوبی که جذب شده، گفت: چون پروژه از کد استانی ملی بهره مند است، ۴۲ میلیارد اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که حدود ۱۴ میلیارد آن تخصیص داده شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و برنامه ریزی منظم تلاش می‌کنیم یک خط آن بعنوان  فاز اول در موعد مناسب و  در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی  استاندار با تاکید بر اینکه مسئولان آب منطقه‌ای اظهار داشته‌اند که تخصیص جدید به اندازه پنجاه درصد این ده ساله است گفت: علت آن  پیگیری‌ و توجه ویژه استاندار  ،آب منطقه ای، حوزه عمرانی و وزارت نیرو برای این پروژه است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه آبی از جمله سدآبریز،آبرسانی به حومه غربی و چهار شهر، فعال است، گفت: آبرسانی به لیکک هم ‌از برنامه‌های اولویت‌دار است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول