" /> " /> " /> " />
اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

معاون وزیر اقتصاد: سند بانکداری دیجیتال بانک ملت بیشترین امتیاز را در میان بانک ها کسب کرده است

معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: از میان 4 بانکی کهنقشه راه بانکداری دیجیتال تدوین و ارایه کرده اند، بیشترین امتیاز به بانک ملت تعلق می گیرد.

معاون وزیر اقتصاد: سند بانکداری دیجیتال بانک ملت بیشترین امتیاز را در میان بانک ها کسب کرده است


به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانک و بیمه وزارت اقتصاد در گفت و گو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اظهار داشت: در راستای پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال در انتهای سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸، سندی به نام تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال منتشر کردیم و از بانک‌ها خواستیم که نقشه بانکداری دیجیتال خود را تدوین کنند.
دکتر معمارنژاد ادامه داد: چهار بانکِ ملت، سپه، ملی و تجارت نقشة راه خود را ارائه کرده‌اند و ما آن ها را تأیید و با یک سری اصلاحات کوچک ارائه کرده‌ایم؛ البته تأیید آن ها نسبی است و مطلق نیست؛ چون در ارزیابی‌ها بانک‌هایی که بیش از 70 درصد نقشة راه‌شان مورد تأیید واقع می‌شد مورد قبول بودند.
این مقام مسئول وزارت اقتصاد افزود: این چهار بانک جزو بانک‌های تجاری هستند و تقریباً شبیه یکدیگرند؛ البته سندهای‌شان متفاوت است؛ چون بیزینس پلن‌های آنها متفاوت است؛ مثلاً استراتژی بانک ملت در تدوین، بانکداری جامع با عطف توجه به بانکداری شرکتی است.
وی اضافه کرد: طی یک ماه آینده کتاب این چهار سند منتشر می‌شود و خلاصة مدیریتی هر کدام از این بانک‌ها را که حدود ۳۵ صفحه است آماده کرده‌ایم که در قالب کتاب به عنوان تجربة تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال منتشر می‌کنیم.
معاون وزیر اقتصاد افزود: در حوزة بانکداری دیجیتال چهار بانک سندهای‌شان را ارائه و عملاً اجرا را آغاز کرده‌اند و بقیة بانک‌ها نیز طی دو الی سه ماه آینده نقشة راه‌های‌شان را ارائه و اجراها را آغاز خواهند کرد.
دکتر معمارنژاد اضافه کرد: این امر دو سال طول کشید. انتظار داشتیم این اسناد یک ساله تنظیم شوند؛ ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا و وسواس‌هایی که ما به خرج دادیم و از طرفی نبود متخصص در این حوزه این امر دو سال طول کشید، برخی بانک‌ها مجبور شدند از مشاوران خارجی استفاده کنند، به جز بانک ملت که از یک تیم قوی آی‌تی برخوردار است بانک‌های دیگر طی دو سال در این حوزه دانش پیدا کردند.
معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: بعد از نقشة راه بحث اجرا مطرح است. کمیتة موجود را به کمیتة پایش و نظارت تغییر وضعیت داده‌ایم و از بانک‌ها خواسته‌ایم تا هر سه ماه یک بار گزارش پیشرفت پروژه‌های‌شان را ارائه دهند و به صورت مرتب با این کمیته در تعامل باشند.
دکتر عباس معمارنژاد در پاسخ به سوال که "از میان سندهای ارائه شده کدام را بهتر از همه می‌دانید؟" گفت: اولویت‌بندی نمی‌کنم. چهار سند را تأیید کرده‌ایم؛ ولی بیشترین امتیاز در بین چهار بانک، به بانک ملت می‌رسد .
وی تاکید کرد: نگاه من این است که در هر بانکی یکی از اعضای هیئت مدیره باید آی‌تی بداند. امروز در چهار بانک ملت و ملی و تجارت و سپه آی‌تی‌من داریم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول