اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر دفاع روسیه: ناتو به اتحادی برای مهار چین و روسیه تبدیل شده است

«سرگئی شویگو» در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات ناتو و غرب نزدیک مرزهای روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

وزیر دفاع روسیه: ناتو به اتحادی برای مهار چین و روسیه تبدیل شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه گفت این سازمان به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

وی افزود: ناتو در حال آزمایش مسیرهای انتقال سریع نیروها به مرزهای کشورهای روسیه و بلاروس است.

او در ادامه به استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در آسیا اشاره کرد و گفت این موشک‌ها ممکن است تهدیدی برای مناطق شرقی روسیه باشد.

شویگو افزود بعد از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد، دیگر محدودیتی در ساخت و استقرار موشک‌های این نوع از جمله در آسیا وجود ندارد.

وزیر دفاع روسیه در بخشی دیگر از سخنانش، سازمان‌های تروریستی را همچنان تهدید اصلی برای ثبات خاورمیانه و غرب آسیا خواند.

وی در اظهاراتی در این خصوص گفت: سازمان‌های تروریستی از انواع مختلف همچنان مهمترین تهدید برای ثبات منطقه است. بعد از شکست داعش در سوریه و عراق، مهاجرت شبه نظامیان آموزش دیده به کشورهای دیگر افزایش یافت. بیشترین تعداد آن‌ها به لیبی نقل مکان کردند. سلول‌های تروریستی خود را در مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و موزامبیک نشان می‌دهند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم در سخنانی در همین کنفرانس، اظهار داشت روسیه نگران ایجاد زیرساخت‌های نظامی ناتو در نزدیکی‌ مرزهای خود و همچنین این واقعیت است که این اتحاد نظامی تمایلی به بررسی سازنده پیشنهادها برای کاهش تنش ندارد.

وی در این خصوص گفت: البته که ما نگران گسترش مداوم پتانسیل و زیرساخت‌های نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه هستیم. و همچنین این واقعیت که این اتحاد نظامی از بررسی سازنده پیشنهادهای ما برای کاهش تنش و کاهش خطر حوادث غیر قابل پیش‌بینی خودداری می‌کند. انتظار داریم عقل سلیم و تمایل برای توسعه روابط سازنده با ما در نهایت غالب شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول