اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ایمانی:‌ سیاست خارجی دولت آینده بر مبنای منافع ملی خواهد بود/ رئیسی تنها نامزدی بود که وعده مالی نداد

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رییسی در نشست خود نکته قابل تاملی را بیان کرد و رسانه‌ها این نکته را نگرفتند و از کنار آن گذشتند، رییسی گفت ما هر کاری که در سیاست خارجی برای منافع ملی کشور اقتضا کند، انجام می‌دهیم.این نکته بسیار مهم است.

ایمانی:‌ سیاست خارجی دولت آینده بر مبنای منافع ملی خواهد بود/ رئیسی تنها نامزدی بود که وعده مالی نداد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ناصر ایمانی،‌ تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رییسی درباره مساله سیاست خارجی و برجام به طور مشخص اعلام کرد که به آن متعهد است بنابراین این نگرانی که برخی فکر می کردند دولت جدید ممکن است زیر میز برجام بزند، چنین چیزی نیست. وی متعهد به این است که اگر غربی‌ها تعهدات خود را انجام دهند، ایران هم تعهدات خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: رییسی در این نشست توسعه روابط با همسایگان را جزو اولویتهای خود در سیاست خارجی عنوان کرد و حتی درباره جزییات روابط با عربستان و باز کردن سفارتخانه این کشور هم سخن گفت و این برخلاف برخی تصوراتی بود که فکر می‌کردند وی مواضع تندی نسبت به عربستان خواهد داشت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه رییسی در نشست خود نکته قابل تاملی را بیان کرد و رسانه‌ها این نکته را نگرفتند و از کنار آن گذشتند، اضافه کرد: رییسی گفت ما هر کاری که در سیاست خارجی برای منافع ملی کشور اقتضا کند، انجام می‌دهیم. این نکته بسیار مهم است.

ایمانی گفت: در واقع وقتی با کشوری قهر یا آشتی، قطع رابطه یا مذاکره می‌کنیم، براساس منافع ملی کشور است. محور اصلی ما منافع ملی است. اگر از جریان مقاومت دفاع می‌کنیم براساس منافع ملی است، اگر در برجام به توافق می‌رسیم یا در جایی در برجام مذاکره نمی‌کنیم براساس منافع ملی کشور است. اگر با آمریکا نمی‌خواهیم مذاکره کنیم براساس منافع ملی است و این نکته مهمی بود که رییسی در نخستین نشست خبری خود عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که برخی از جریان‌های سیاسی، نخبگان کشور و سیاستمداران خارجی به ایران در سال‌های گذشته اتهام می زدند، این بود که نگاه سران کشور و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران براساس منافع ملی کشور نیست بلکه نگاه صرفا ایدئولوژیک دارند.

رئیسی تنها نامزدی که وعده مالی نداد

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه رییسی جزو استثناها میان نامزدها بود که در طول دوران تبلیغات وعده خاص مالی نداد، تصریح کرد: محسن رضایی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و عبدالناصر همتی وعده دادند اما رییسی چنین وعده‌ایی که این میزان پول پرداخت می‌کنم یا وام می‌دهم، به مردم نداده است و الان دست وی باز است.

وی افزود: البته به این معنا نیست که رییسی نباید در این زمینه کاری کند. وی الزام خواهد داشت تا تغییراتی را در برخی از یارانه‌های پرداختی برای بعضی از اقشار ایجاد کند زیرا چاره‌ای جز این ندارد. در هر صورت وی وعده‌ای از این بابت در مناظره‌ها و تبلیغات و در نشست خبری خود نداده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول