اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تهمت و تفرقه آفت جامعه اسلامی است/ضرورت بیان حقایق و معارف بدور از کتمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: توهین، تهمت و تفرقه آفت جامعه اسلامی است.

تهمت و تفرقه  آفت جامعه  اسلامی است/ضرورت بیان حقایق و معارف بدور از کتمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان  ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی در شهرستان سقز اظهار داشت: کسی که تبلیغ دین می‌کند باید نکاتی همچون سواد دینی (فهم آیات و معارف دینی را بلد باشد)، سوز دل(ایمان به هدف، دلدادگی به آرمان های دین) و روش تبلیغ را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: تبلیغ دین مربوط به کسی نیست که فقط لباس روحانیت یا ماموستایان را پوشیده بلکه تبلیغ دین با رفتار و منش درست صحیح است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بر بیان حقایق و معارف بدور از کتمان تاکید کرد و افزود: یکی از محورهای جدی، پرهیز از تحریف حقایق است و باید بدور از اعتقادات دینی، فرهنگی و اعتقادی حقایق را بیان کرد و به اندیشه‌های مخالف هم احترام بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاتمیان با اشاره به اینکه توهین، تهمت و تفرقه باعث آفت جامعه دینداری و اسلامی می‌شود، یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و تبلیغی با رویکردهای مثبت در بین جامعه فعالیت خوبی انجام می‌دهند و این فعالیت‌ها مدیون جوانان خوش فکر این مرز و بوم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه در کانون‌ها و مجوعه‌های دیگر کار را به جوانان شایسته و خوش فکر بسپاریم، تاکید کرد: ادارات تبلیغات اسلامی از تصدی گری پرهیز کنند.

حجت الاسلام برومند رازیانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات  اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی و توسعه و ترویج آموزه‌های دینی تأسیس شد.
وی گفت: در شهرستان سقز ۱۰۰ تشکل دینی، بیش از ۳۰ خانه قرآن، ۶۰ کانون فرهنگی، تبلیغی و تعداد زیادی مبشرین دینی و فرهنگی فعالیت می کنند که در عرصه‌های فرهنگی و دینی ایفای نقش کردند.

ماموستا آدمی، امام جمعه موقت سقز هم در این جلسه گفت: تبلیغات اسلامی وظایف مهمی دارد که با استفاده از این وظایف توانسته است در برابر تهاجم فرهنگی بیگانگان مبارزه کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه سقز نیز با اشاره به اینکه ایران اسلامی، نیروی انسانی، تاریخ پر شکوه و تمدن دارد، یادآور شد: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت اسلامی مورد8 توجه تمام دنیا قرار گرفته است و برادران و خواهران مسلمان ما بعنوان سفیران دینی در تمام دنیا فعال هستند.
علی محمدیان افزود: تبلیغات اسلامی بخوبی همانند پدافندی در برابر ضد اسلامی و ضد انسانی بیگانگان عمل کرده و خدمات قرانی انها در مناطق مختلف و محروم مورد استقبال قرار گرفته و سفیران فرهنگی زیادی را پرورش داده است.
رییس مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی کردستان نیز در جلسه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که در شهرستان سقز برگزار شد  گفت: ۶۲ کانون فرهنگی، تبلیغی در شهرستان سقز فعال هستند و هر یک از این کانون ها ۱۰ نفر در آن عضویت و خدمت می کنند.
سعدی ولی زاده با بیان اینکه یکی از فعالیت های اصلی کانون ها، اشتغالزایی و کارآفرینی است، افزود: در هر یک از کانون ۱۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: ارتقای سطح و سرانه آموزشی، رتبه های برتر در رشته های مختلف در غرب کشور، دسترسی اسان دانش آموزان به کانون ها بدلیل توزیع همه جانب کانون ها در محلات سقز، ترویج برنامه های فرهنگی، هنری، دینی، برگزاری کلاس های توجیهی، تفسیر قرآن، آسیب های اجتماعی و کمپین های خیریه بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی است.
ولی زاده به نقش پر رنگ کانون ها در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و افزود: هر یک از کانون فرهنگی در شهرستان سقز بیش از ۱۰ دانش آموز بی بضاعت را تحت پوشش مالی قرار داده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول