اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در باکو خبر داد: انتقال ۲۰ زندانی ایرانی به داخل کشور

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از انتقال ۲۰ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به داخل کشور خبرداد و گفت که ۹ تن از آنها از بانوان هستند.

سفیر ایران در باکو خبر داد: انتقال ۲۰ زندانی ایرانی به داخل کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزای فارس، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (چهارشنبه) از انتقال تعدادی از زندانیان ایرانی به داخل کشور خبر داد و گفت: با پیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان و همکاری مقامات قضایی کشورمان، امروز چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ زندانی ایرانی در مرحله بیست و هشتم اجرای موافقتنامه انتقال محکومان فیمابین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در نقطه صفر مرزی آستارا به میهن انتقال یافتند.

وی افزود: ۹ تن از این زندانیان از بانوان هستند که با انتقال آنان تنها ۳ بانوی ایرانی در زندان باقی ماندند که تلاش برای انتقال آنان در مراحل بعد ادامه خواهد یافت. 

موسوی خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ زندانی ایرانی دیگر در جمهوری آذربایجان عمدتا به جرم حمل مواد مخدر یا ورود غیر مجاز وجود دارند که تلاش خواهیم کرد زمینه تخفیف مجازات، عفو یا انتقال آنان را به مناسبت‌های مختلف فراهم کنیم.

گفتنی است این زندانیان برای ادامه دوران محکومیت خود به زندان‌های داخل کشور منتقل خواهند شد.

به گزارش فارس، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ۱۹ فروردین ماه با حضور در یکی از زندان‌های شهر باکو با ۳۰ نفر از هموطنان ایرانی زندانی ملاقات کرد و در این بازدید زندانی‌های ایرانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده و شرایط خود در زندان با سفیر جمهوری اسلامی ایران به گفت‌وگو نشستند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران اوایل ماه جاری (فروردین) نیز با حضور در زندان مخصوص بانوان در باکو با ۱۲ نفر از زنان ایرانی زندانی ملاقات کرده بود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول