اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج: آیت‌الله رئیسی دستگاه قضا را متحول کرد /اقدامات گسترده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با مفاسد

امام جمعه یاسوج گفت: قوه قضائیه بعد از ورود آیت‌الله رئیسی موفق عمل کرده و تحول جدیدی اتفاق افتاد است.

امام جمعه یاسوج: آیت‌الله رئیسی دستگاه قضا را متحول کرد /اقدامات گسترده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با مفاسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در نشستی با مسئولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنانی یاد، نام و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی معمار دستگاه قضایی را گرامی داشت و افزود: دستگاه قضا در جامعه اسلامی وظیفه دارد که از حقوق عامه و عدالت دفاع کرده و آن را گسترش دهد و در راستای تحقق قانون قدم بردارد.

حسینی افزود: در دوران بعد از پیروزی انقلاب وظیفه قوه قضائیه چند برابرشده است.

وی گفت: با توجه به توطئه هایی که طراحی می‌شود دفاع از آرمان های انقلاب، مکتب تشیع و اسلام کار قوه قضائیه سخت تر می شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: توقعی که از قاضی نظام جمهوری اسلامی می‌رود شایسته است به نحو احسن رضایتمندی ارباب رجوع را داشته باشد.

امام جمعه یاسوج گفت: قوه قضائیه بعد از ورود آیت‌الله رئیسی موفق عمل کرده و تحول جدیدی اتفاق افتاد است.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی در این دوره جان دیگری گرفت و امید را به مردم بخشید و امیدوار کننده به پیش می رود.

حسینی در پایان اظهار داشت: مهمترین مسئله مبارزه با فساد و مفسده‌هاست است که امروز امیدوار کننده انجام می شود و شایسته است این روند مثل گذشته ادامه پیدا کند و بیشتر به پیش رود و اگر نظارت در ادارات و سازمان ها شکل نگیرد، مشکلاتی بوجود خواهد آمد و نظارت دستگاه قضا از عوامل بازدارنده از فساد و جلوگیری از مفسدین است.

 حسن نگین‌تاجی رئیس‌کل دادگستری استان هم در این دیدار گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که اولویت دستگاه قضایی بوده بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی است و بعضی از الزامات و بایدها و نباید ها در کلام مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار داده و آن را اجرایی کنیم.

نگین تاجی در خصوص اجرای قانون و برخورد با جرائم اظهار کرد: هیچ گونه ملاحظات قومی و قبیله ای در این برخوردها لحاظ نمی شود.

وی افزود: برخورد با بانکها از انفصال، حبس طولانی مدت کسانی که اخلال در توزیع مایحتاج عمومی مردم را داشتند برخورد کردیم و کسانی که در موضوع یک هزار تن آرد به ارزش 5 میلیارد تومان جرمی کرده بودند برخورد قاطعی صورت گرفت چرا که 30 میلیارد تومان مردم را فروخته بودند.

وی گفت: جمعی از مدیران اداری، کارکنان دولتی و دلالان، آردی را که متعلق به مردم بود به قیمت دولتی خریده و در بازار آزاد به قیمت گزاف در استان های همجوار به فروش رساندند که در این زمینه 28نفر دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد بعضی از این افراد به نهادهای قدرت وصل‌اند اما همکاران ما با نهایت تلاش و اقتدار کار خود را انجام دادند.

نگین تاجی با اظهار اینکه در جهاد کشاورزی نیز تخلفاتی در امور اراضی، موضوع اختلاس و ارتشاء که به حبس های بلند مدت و انفصال دائم محکوم شدند، افزود: امور عشایر نیز انحراف در پرداخت تسهیلات بود و پرونده هایی با ارقام 30،11،5 میلیارد تومان در آب منطقه ای، در شوراهای اسلامی در  برخی شهرهای استان نیز فساد، لانه کرده بود و دادگستری در جهت انجام وظیفه برخورد کرد.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه آنچه که در خصوص مبارزه با فساد باید انجام بگیرد موضوع پیشگیری است گفت: برای پیشگیری از وقع چنین فسادهایی که به وجود نیایند بعضی وقت ها نیاز به اصلاح در حوزه تقنینی دارد و بعضی وقت ها ظرفیت های قانونی موجود است اما به دلایلی از آن استفاده نمی شود.

وی گفت: در ماده 27 قانون ارتقاء سلامت اداری که ساماندهی و شفافیت هرگونه واگذاری الزاما ثبت می شود بارگذاری شود که خود در جهت جلوگیری از فساد خیلی مهم است که یکی از موارد پیشگیری است و زمینه فساد را از بین می برد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه 95 % از پرونده های معوق مختومه شده است، گفت: بخاطر تلاش و جهاد شبانه روزی همکاران در دادسراها، به لحاظ نرخ رسیدگی در رتبه 2 تا 3 در کشور قرار داریم.

قاضی القضات استان با اظهار به اینکه نرخ رسیدگی درر دادگاه بیش از 200 پرونده است اظهار کرد: در دادگاهها در شعب کیفری تا 230 پرونده و درشعب حقوقی میانگین 150پرونده است که یکی از موانع کمبود کادر قضایی است. حتی درشعب تجدیدنظر به علت کمبود قاضی معاونین انجام وظیفه می‌کنند.

وی گفت: در محکومیت های زندانی زیر مبلغ 20 میلیون در زندانهای استان نداریم.

نگین تاجی افزود : با توجه به تلاش های شورای حل اختلاف زندان،160 میلیارد تومان از بدهی زندانیان را شکات بخشیدند.

رئیس شورای قضایی استان با اظهار به اینکه ثبت اسناد استان  در طرح کاداستر در کشور اول شد، افزود: اکنون98 درصد در اراضی ملی، کار ثبت آن انجام شده و باعث شده 25% از ورودی پرونده ها به محاکم حقوقی و کیفری کمتر شود.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که کارهای خوبی در زندان های استان در رابطه با حرفه آموزی زندانیان انجام می شود، افزود: به منظور باز اجتماعی شدن زندانیان 60 درصد از محکومان، در زندان های استان مشغول حرفه آموزی هستند.

نگین تاجی در خصوص ابلاغ الکترونیک نیز گفت: اکنون ابلاغ الکترونیک در دادسرا 99 % و در کل استان 96 درصد است.

وی به دادرسی الکترونیک در استان اشاره و گفت: 89 درصد از رسیدگی ها در استان به صورت الکترونیک است و در رسیدگی ها در پرونده های کیفری، زندانی به دادگاه نمی آید و حتی در پرونده ای که طرف پرونده در خارج از کشور حضور داشت، این مهم انجام شد.

 نگین تاجی افزود: اکنون ابلاغ الکترونیک در دادسرا 99% در کل استان 96% است.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت: حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته با تعداد زیادی  از کارچاق کن ها ، شهود دروغین و کارشناسان برخورد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول