اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حوزه هنری منشاء خدمات ارزنده‌ای در کردستان بوده است

فرماندار بیجار گفت: حوزه هنری منشاء خدمات ارزنده‌ای در کردستان بوده است.

حوزه هنری منشاء خدمات ارزنده‌ای در کردستان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر ورمقانی در دیدار با فرمانده سپاه و امام جمعه بیجار با قدردانی از فعالیت‌های حوزه هنری اظهار کرد: حوزه هنری در استان کردستان منشاء خدمات ارزنده‌ای بوده است و در مدت فعالیت دفتر شهرستانی این نهاد انقلابی شاهد اتفاقات بسیار زیادی در بخش هنر و فرهنگ شهرستان بیجار بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حمایت از تولید آثار مکتوب ادبی، توجه جدی به مقوله ادبیات پایداری، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های هنری تجسمی، برگزاری جشنواره تئاتر استانی وتار با دبیرخانه دائمی آن در بیجار، برگزاری کلاس‌های آموزش هنری با بهره‌ مندی از اساتید مطرح شهرستان، استان و تهران، برگزاری جشن‌ها و مراسم مختلف در ایام سال بخشی از فعالیت‌های ارزنده این نهاد است که موجب رضایت هنرمندان و مردم فهیم بیجار نیز قرار گرفته است.

ورمقانی با اشاره به نقش حوزه هنری در رونق سینمای کشور گفت: افتتاح سینما آزادی بیجار ساخت یک گالری هنری از دیگر اقدامات حوزه هنری است که در کمترین زمان و با مدیریت بسیار جهادی در بخش مالی به سرانجام رسید و هم اکنون این مکان تبدیل به یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی وهنری شهرستان شده است.

فرماندار بیجار با اشاره به بحث کرونا در کشور و تعطیلی بسیاری از برنامه‌های هنری و فرهنگی تصریح کرد: حوزه هنری توانست این تهدید را به فرصت تبدیل نماید و در این مدت با تبدیل سینما آزادی به یک پردیس سه سالنه زمینه ارتقای شاخص‌های هنری و فرهنگی شهرستان را فراهم کند که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: تولید آثار مختلف و ورود به موضوع بهره‌مندی از فضای مجازی در دوران کرونا از دیگر اقداماتی است که در حوزه هنری شاهد آن بوده‌ایم.

ورمقانی گفت: با توجه به خدمات حوزه هنری و اقدامات صورت گرفته لازم است از حوزه هنری به صورت جدی حمایت صورت گیرد و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات موجود حوزه هنری در بخش فضای اداری و بودجه را مرتفع کنیم.

عبدالرضا خضری رئیس حوزه هنری بیجار هم در این دیدار با قدردانی از حمایت مسئولین شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود را ارائه دادو تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای شهرستان در بخش فرهنگ وهنر و با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می کنیم در بخش تولید و معرفی آثار هنرمندان بیجار با حمایت حوزه هنری استان جهشی قابل توجه را تا پایان سال داشته باشیم.

در این مراسم همچنین از هنرمندان شاعر و دف نواز حوزه هنری  شرکت کننده در آیین استقبال از بیرق آستان مقدس رضوی  با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول