اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گسترش خدمات بیمارستانی در حرم امام رضا (ع)

آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تقویت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع)، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

گسترش خدمات بیمارستانی در حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تقویت تعاملات و همکاری‌های دوجانبه برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا (ع)، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه که صبح امروز با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به امضاء رسید، از ظرفیت‌های مشترک برای تقویت اقدامات مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و توسعه خدمات فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی استفاده خواهد شد.

تأمین و جانمایی مکان استقرار پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث در حرم مطهر رضوی، جانمایی و رعایت الزامات پدها و محل‌های فرود اضطرار بالگردهای امدادی در شرایط اضطراری و تسهیل امکان ورود و خروج خودروها و نیروهای عملیاتی به داخل حرم مطهر، از جمله تعهدات آستان قدس رضوی در این تفاهم نامه همکاری خواهد بود.

همچنین استقرار یک پایگاه شبانه‌روزی اورژانس پیش بیمارستانی در داخل حرم مطهر رضوی و سه پایگاه در آمادگاه‌های حریم حرم، تامین و تجهیز نیروهای امدادی و آمبولانس‌های خودرویی و موتوری در مناسبت‌های خاص و تدارک و پیش‌بینی اعزام بالگرد اورژانس در صورت نیاز، از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی طبق این تفاهم نامه است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که در تالار شهید حاج قاسم سلیمانی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تاکیدات تولیت معزز آستان قدس رضوی، توجه ویژه به موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در حرم مطهر است که در این راستا یک شورای هماهنگی تشکیل شده تا علاوه بر مجموعه‌های مرتبط در آستان قدس، سایر نهادها و دستگاه‌های متولی شهری، استانی و ملی نیز همکاری‌های خود در این حوزه را ارتقاء دهند.

محمدمهدی برادران تصریح کرد: خوشبختانه به همت آستان قدس رضوی، تمهیدات بسیاری خوبی برای میزبانی شایسته از زائران پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های لازم نیز در حرم مطهر ایجاد شده است، با این حال به دلیل حجم گسترده زائران و نیازهای متعدد موجود، حتما باید دولت هم در این زمینه به وظایف خود عمل کند.

تقدیر رئیس علوم پزشکی مشهد از حمایت‌های آستان قدس در حوزه سلامت

محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: خدا را شکرگزارم که در مدت مسئولیتم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سارمان‌ها و نهادهای مختلف و در رأس همه، آستان قدس رضوی در قالب‌های مختلف، همراه و حامی بخش سلامت بوده‌اند و هر وقت، برای تامین تجهیزات پزشکی نیاز به کمک داشتیم و از آستان قدس رضوی درخواست کمک کردیم، دست خالی بر نگشته‌ایم.  

بحرینی با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام مروی در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی نقطه عطفی در همراهی با علوم پزشکی مشهد بوده است، اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا، این همراهی و حمایت آستان قدس رضوی، چه از نظر کمی و چه کیفی مضاعف شد و به رضایت زائران و نهادهای متولی انجامید. وی با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای توسعه مشارکت‎ها در زمینه‌های مختلف، افزود: دانشگاه برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های آستان قدس رضوی، پای کار خواهد بود و تمام توان خود را برای ارائه خدمت به این نهاد معنوی و همه زائران حضرت رضا (ع) به کار خواهد گرفت.

بحرینی به امضای تفاهم‌نامه مشترک با آستان قدس نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم چنین اقداماتی به رضایت بیشتر زائران ولی نعمت‌مان، حضرت رضا (ع) منجر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول