اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| خیز پرسپولیس برای صدر در کویر/تقابل استقلال و قلعه‌نویی در نیمه‌شب!

دیدارهای هفته بیست و چهارم جمعه با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود که پرسپولیس در رفسنجان به مصاف مس می‌رود و استقلال میزبان گل‌گهرسیرجان است.

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| خیز پرسپولیس برای صدر در کویر/تقابل استقلال و قلعه‌نویی در نیمه‌شب!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بعد از مدت‌ها جدول لیگ برتر شرایط یکسانی پیدا کرد و تعداد بازی‌های تمامی تیم‌ها برابر شد. به این ترتیب 7 هفته پایانی رقابت‌ها جذاب‌ و هیجان‌انگیز‌تر در صدر و قعر جدول دنبال خواهد شد.

نگاهی به مسابقات‌ روز جمعه می‌اندازیم؛

ماشین سازی- نساجی؛ تلاش برای بقا

ماشین سازی 11 امتیازی در قعر جدول است و امید اندکی برای بقا دارد. با این حال علیرضا اکبرپور سرمربی ماشین‌سازان گفته تا لحظه آخر تلاش خواهد کرد. ماشین سازی از هفته پانزدهم که نفت آبادان را شکست داد دیگر رنگ برد را ندیده است؛ اما نساجی که برای بقا تلاش می‌کند با 22 امتیاز روی پله چهاردهم جدول لیگ ایستاده، شاگردان ساکت الهامی قبل از تعطیلی لیگ دو برد متوالی به دست آوردند و حالا بیش از گذشته به بقا امیدوارند. از سویی دیگر نساجی در این مدت اردوی تدارکاتی در ترکیه برپا کرده و به دور از هیاهو و جنجال دنبال آماده سازی خود برای بازی‌های باقیمانده بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید ولی این مرتبه مساوی به ضرر هر دو تیم خواهد بود.

مس - پرسپولیس؛ خیز برای صدرنشینی در کویر

مس رفسنجان با سه شکست متوالی با 28 امتیاز به رده نهم جدول سقوط کرده است. سنگین‌ترین شکست مس مقابل سپاهان رقیب اصلی پرسپولیس بود که با نتیجه 5 بر یک به ثبت رسید تا هواداران پرسپولیس از نحوه بازی مسی‌ها مقابل سپاهان انتقاد کنند! به هر حال تیم مس رفسنجان توانست به تفاضل گل مثبت سپاهان و صدرنشینی این تیم کمک زیادی بکند. حالا اما محمد ربیعی سرمربی مس می‌گوید تیمش مقابل پرسپولیس انگیزه خاصی دارد. پرسپولیس در لیگ برتر به لطف دو تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم است و نفس به نفس قطب زرد فوتبال برای قهرمانی تلاش می‌کند. سرخپوشان تهرانی یکشنبه همین هفته اولین جام خود را در سال 1400  شکار کردند و حالا برای فتح پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر خیز برداشته‌اند. 

پرسپولیس در بازی رفت در تهران یک بر صفر برنده شد اما حالا شرایط فرق می‌کند و شاگردان گل‌محمدی باید روی چمن مصنوعی بازی کنند. پرسپولیس در این مسابقه سیامک نعمتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و از سویی دیگر رادوشوویچ دروازه‌بان ذخیر ه و کرواتش هم دیگر در تیم نیست یعنی اگر حامد لک در این مسابقه مصدوم شود، گل محمدی به اجبار باید یک دروازه‌بان صفر کیلومتر در لیگ برتر را درون دروزه قرار بدهد.  تقابل محمد انصاری مدافع بی‌حاشیه و با اخلاق سابق پرسپولیس هم با این تیم دیدنی است. انصاری حالا عضو تیم مس رفسنجان است.

ذوب آهن - آلومینیوم؛ تقابل با تیم منصوریان در اصفهان

ذوب  آهن اصفهان در کمال ناباوری روی پله پانزدهم لیگ برتر ایستاده و برای بقا تلاش می‌کند جایگاهی که به هیچ عنوان شایسته این  تیم ریشه‌دار و قدیمی نیست. ذوبی‌ها در این هفته باید آلومینیوم را شکست بدهند تیمی که با 35 امتیاز در رده پنجم جدول جا خوش کرده است. علیرضا منصوریان سابقه مربیگری در ذوب آهن را هم دارد و حالا شاید زمینه ساز سقوط این تیم را فراهم کند. ذوب آهن برای بقا چاره‌ای جز برد نخواهد داشت. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید. آلومینیوم که به قول عباسی مدیرعاملش قرار است قطب جدید فوتبال ایران شود در صورت برد در این بازی احتمال صعود یک پله‌ای در جدول را دارد و به رده چهارم هم ممکن است برسد. ذوب اهن هم برای یک پله صعود باید برنده شود تا شاید  به رده چهاردهم برسد.

نفت آبادان - سایپا؛ فینال 6 امتیازی قعرنشین‌ها

نفت آبادان از هفته یازدهم به بعد دیگر رنگ برد را ندیده و روی خط بحران حرکت کرده است.صنعت نفت حالا هفته‌هاست یا می‌بازد یا مساوی می‌کند و از شرایط آرمانی ابتدای فصل کاملا فاصله گرفته است. نفتی‌ها در  منطقه خطر قرار دارند و با 26امتیاز ممکن است به قعر جدول نزدیک‌تر هم شوند. سایپا هم به لطف اشتباه عجیب و کشنده علی اصغر مدیر روستا سرپرست پیکان توانست از  بازی باخته با رای کمیته انضباطی 3 امتیاز بگیرد. نارنجی‌پوشان البته می‌دانند این اندوخته 25 امتیازی کافی نیست. این مسابقه 6 امتیازی است و تیم برنده تا حدی از منطقه خطر و سقوط دور می‌شود.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

استقلال - گل گهرسیرجان؛ تقابل قلعه‌نویی با آبی‌

جذاب‌ترین مسابقه هفته در تهران و حوالی نیمه شب! برگزار می‌شود. جایی که گل‌گهر با سرمربیگری امیر قلعه‌نویی مقابل استقلال پرحاشیه صف آرایی خواهد کرد. تقابل استقلال و قلعه‌نویی همیشه جذاب است. از آن زمانی که امیر قلعه‌نویی در مس کرمان بود و با شکست دادن آبی پوشان مشت‌هایش را گره کرد تا امروز همیشه این تقابل‌ها جذاب بوده بخصوص اینکه استقلال هر سه قهرمانی خود در لیگ برتر را با هدایت قلعه‌نویی به دست آورده است. 

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال هم هفته گذشته انرژی و توان زیادی برای کنترل حواشی تیمش انجام داد هرچند بعد از شکست دادن پدیده او در نشست خبری علیه معاون وزیر ورزش صحبت کرد! به هر حال استقلالی‌ها اصلا دوست ندارند تیم‌شان بازنده شوند حتی اگر در آنسوی میدان مربی مثل قلعه‌نویی ایستاده باشد. البته گادوین منشا و مرتضی تبریزی دو استقلالی سابق هم انگیزه‌های خاص خود را برای تقابل با استقلال دارند.

گل گهر در رده چهارم جدول و یک پله پایین تر از استقلال است و بازی رفت را هم استقلال 2 بر یک برده است. باید دید در تقابل قلعه‌نویی و مجیدی کدام یک برنده خواهد شد. 

اسامی داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

*جمعه ۴ تیر     

ماشین سازی تبریز- نساجی مازندران  ساعت 19:10

کوپال ناظمی – هادی طوسی- علیرضا طاهرخانی – وحید صالحی    

ناظر: محسن قهرمانی       

ذوب آهن اصفهان – آلومینیوم اراک ساعت 19:40

محمد رضا اکبریان – محمد رسول ذورقی – سید محمد هاشمی نسب – شبیر بهروزی    

ناظر: ابوطالب طاهریان      

استقلال تهران- گل گهر سیرجان ساعت 21:50

محمد حسین زاهدی فرد- آرمان اسعدی – جلیل شعرانی – عباس راکی  

ناظر: اسماعیل صفیری     

مس رفسنجان – پرسپولیس    ساعت 19:15

جواد رحیم زاده – مهدی الوندی – فرزاد بهرامی – یعقوب آشوری            

ناظر: خداداد افشاریان   

صنعت نفت آبادان – سایپا ساعت 20:50

رضا کرمانشاهی – قهرمان نجفی – براتعلی مولوی – میثم حیدری

ناظر: محسن ترکی

*شنبه ۵ تیر

شهر خودرو مشهد- تراکتور سازی تبریز ساعت 20:30

امیر عرب براقی – مهدی عالیقدر –محمد عطایی – مسعود حقیقی

ناظر: رسول فروغی

*یکشنبه ۶ تیر

فولاد خوزستان – فولاد مبارکه سپاهان ساعت 20:45

مرتضی منصوریان – جعفر مهاجر- امین زاهدی – علی ابراهیمی

ناظر: حسین خانبان

پیکان تهران – نفت مسجد سلیمان ساعت 19:50

ناصر جنگی – سید یعقوب حجتی – حسین گلشنی – مهدی جبرئیلی

ناظر: ایرج نظری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول