اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۵۹ درصد مشترکان آب در کاشان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت آبفای کاشان در بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: ۵۹ درصد مردم منطقه کاشان الگوی مصرف آب را رعایت نمی‌کنند.

۵۹ درصد مشترکان آب در کاشان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان،  محمد رضا اسدی ضمن اشاره به نامگذاری یکم تاهفتم تیر به عنوان هفته صرفه جویی در آب متوسط بارندگی نزولات جوی امسال را ۱۲۵  میلی متر اعلام کرد و  اظهار کرد: کاهش نزولات، گرمای زود رس هوا و افزایش مصرف آب، سبب شده تا متولیان امر  به فکر چاره اندیشی در این خصوص باشند.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان  افزود: امسال یک ماه جلوتر به استقبال گرمای تابستان رفتیم و از خرداد ماه تابستان سختی را تجربه  می کنیم که چنانچه مردم  در کاهش مصرف  آب مدیریت نکنند دچار کمبود. و قطعی آب خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌ آب و فاضلاب کاشان  مدیریت ۲ شهرستان، ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب بر عهده دارد گفت:  ۱۵۲ حلقه چاه با برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه تامین آب شهری و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه تامین آب روستایی را به عهده دارد.

 اسدی نقش زنان را در الگوی مصرف خانواده موثر دانست و افزود: مادران خانواده با الگو سازی در کاهش مصارف شستشویی می توانند در کنترلی مدیریت  مصرف آب نقشی سازنده ایفا کنند.

۵۹ درصد مردم منطقه کاشان جزو پر مصرفه و بد مصرفها هستند

اسدی با اشاره به اینکه ۲ درصد از مردم منطقه کم مصرف هستند، تصریح کرد: تنها ۲ درصد مردم منطقه کاشان کم مصرف، ۳۵ درصد مردم خوش مصرف، ۴۴ درصد پر مصرف و ۱۵ درصد بد مصرف هستند که متاسفانه بیش از ۵۹ درصد را افراد پر مصرف و بد مصرف تشکیل می دهند که سهم زیادی از آب را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: اگر چنانچه مردم روزانه یک دقیقه از استحمام خود کم کنند میلیونها آب صرفه جویی می شود تا بتوانیم این سال سخت آبی را پشت سر بگذاریم.

رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای کاشان گفت:  ۲۷۰ روز از سال آبی را پشت سر گذاشتیم در حالی که ۷۰ درصد  نسبت به سال‌های  گذشته عقب هستیم، امیدواریم  در این سه ماه باقی مانده شاهد شستشوی ماشین و حیاط با آب شرب نباشیم  تا بتوانیم  بدون قطعی آب سال را به سر ببریم.

 اسدی افزود: در هفته صرفه جویی در مصرف آب روزانه به سه نفر از مشتر کین کم مصرف به قید قرعه جایزه داده میشود تا سایر مشترکین پر مصرف هم تشویق به کاهش مصرف آب در حد الگوی مصرف آب گردند. 

وی با اشاره به اینکه ۸۶ درصد مصرف آب در بخش خانگی است، گفت:  می طلبد تا مردم با توجه بیشتر در زمینه کنترل مصرف ما را یاری کننند تا شاهد هیچگونه قطعی آب برای کلیه شهر و روستاهای منطقه نباشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول