اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز در زنجان

استاندار زنجان گفت: با هماهنگی دادستانی برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز آغاز شده است.

برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی در  شصت و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با اشاره به کمبود برق و قطعی برق صنایع و واحدهای تولیدی اظهار کرد: در زمان حاضر سه واحد استخراج رمز ارز مجوزدار در استان وجود دارد، که با توجه به وضعیت کنونی هیچ واحدی حق فعالیت ندارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با هماهنگی دادستانی برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز نیز آغاز شده است، تاکید کرد: همکاری‌های بخش خصوصی در این راستا می‌تواند کمک حال باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دقیق در مورد قطعی برق در مناطق مختلف موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و این اقدام به دلیل شرایط حاکم انجام و در این راستا ستادی تشکیل شده است، عنوان کرد: موارد پس از بررسی، مصوب و به صنایع و دستگاههای اجرایی اعلام می شود.

حقیقی در مورد قطعی برق حوزه تولید و صنعت، اظهار کرد: با تشکیل جلسه و هماهنگی بین بخشی باید اقدامات لازم انجام بگیرد تا مشکلی در این مورد ایجاد نشود.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به تشکیل ستادی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: کمتر از نیمی از مناطق ویژه اقتصادی مجوز گرفته در کشور فعال هستند، بیان کرد: علت این موضوع به ضعف در مطالعات کارشناسی باز می‌گردد که چه صنایعی و به چه کیفیت در این منطقه باید استقرار یابد و از طرفی مدیریت نیز امری مهم بوده و در این راستا نیز مطالعات استانی در حال انجام است.

وی با اشاره به گزارش کارشناسی ارائه شده در مورد محصول سیر استان بیان کرد: گزارشات کارشناسی ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی دقیق، علمی و کاربردی است و جای تقدیر از مجموعه همکاران اتاق بازرگانی دارد.

حقیقی با اشاره به لزوم تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان به ویژه سیر افزود: باید جهاد کشاورزی و بخش تحقیقاتی آن مطالعات کاربردی و عملیاتی داشته باشند و در جلسات آتی نیز با ارائه گزارش نسبت به تصمیم‌گیری‌های لازم مبادرت شود.

استاندار زنجان با اشاره به ارتقای ۱۵ رتبه‌ای شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت استان ادامه داد: این ارتقای رتبه نشان از اقدام و توجه به برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت این حوزه حکایت دارد و اقدامات مهمی طی یک سال در اتاق بازرگانی و در حوزه صادرات و تولید توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات استان طی سال ۱۳۹۸، ۲۲۳ میلیون دلار بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی ۲۱۸ میلیون دلار هدف‌گذاری شده بود که در پایان سال به ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت.

حقیقی تصریح کرد: این استان در سه ماهه نخست امسال ۱۱۳ میلیون دلار صادرات داشته است که در صورت ادامه همین روند این رقم به ۴۰۰ میلیون دلار در پایان سال خواهد رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

شورای گفت‌و‌گوی زنجان در رتبه هشتم کشور

رئیس اتاق بازرگانی زنجان در  این جلسه با بیان اینکه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان در تشکیل جلسات، پیگیری مصوبات، دستاوردهای شورا، مصوبات ملی و موضوعات مهم اقتصادی جایگاهی مناسبی کسب کرده است، اظهار کرد: با توجه به گزارش وزارت کشور در ارزیابی شوراهای استانی، شورای گفت‌وگوی استان در 6 ماهه گذشته ارزیابی با ۱۵ رتبه ارتقاء از رتبه ۲۳ به رتبه هشت رسیده است. 

علی یگانه فرد در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه قطعی برق در استان موجب ضرر و زیان به واحدهای تولیدی می‌شود، اضافه کرد: اتاق بازرگانی زنجان و واحدهای تولیدی آماده همکاری با شرکت‌های توزیع برق برای گذر از شرایط پیک مصرف و بحرانی است، ولی ضرورت دارد برای قطعی برق و تعدیل مصرف آن برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته و خسارت‌های آن را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: شناسایی و جلوگیری از فعالیت تولید رمز ارزها در وضعیت کمبود برق در کشور ضروری است.

یگانه فرد همچنین با اشاره به حل مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در کمیته احیای مشکلات بیش از 20 واحد تولیدی در حوزه‌های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه مورد بررسی قرار گرفته است و با کمک کمیته احیای اتاق بازرگانی زنجان مجموعه‌های راکد به چرخه تولید بازگشته و تعدادی دیگر نیز به ستاد تسهیل و مرکز فوریت‌های سازمان صمت ارجاع داده شده‌اند. 

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: همچنین با هماهنگی دادستان پنج پرونده اختلافی واحدهای صنعتی که با موانع مواجه شده بودند و برای بررسی و اعلام نظر کارشناسی به اتاق بازرگانی ارجاع و مورد بررسی و پیگیری کارشناسی قرار گرفته و اعلام نظر شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول