اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تصویب نخستین طرح شهرک‌سازی توسط کابینه جدید رژیم صهیونیستی

کابینه نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی امروز برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن خود، طرح ساخت و ساز در شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد.

تصویب نخستین طرح شهرک‌سازی توسط کابینه جدید رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، این برای نخستین بار از زمان روی کار آمدن دولت «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی است که طرح ساخت و ساز جدیدی در شهرک‌های صهیونیست نشین به تصویب می‌رسد.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به نهاد مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز را تصویب کرد که در مراحل مختلف قرار دارند و برخی به طور کامل اجرا شده و برخی در دست اجرا هستند.

این منبع گفت که از جمله طرح‌های به تصویب رسیده ساخت یک مدرسه خصوصی، یک مجتمع تجاری در شهرک «معالیه ادومیم» در شرق قدس و بقیه واحدهای مسکونی در شهرک «یتسهار» در جنوب «نابلس» هستند.

شورای موسوم به «یشع» وابسته به شوراهای شهرداری در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری با اقدام نارضایتی از میزان طرح‌های به تصویب رسیده خواستار برگزاری مجدد نشستی به منظور تصویب طرح‌هایی بزرگ‌تر در همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی چند روز قبل از ادای سوگند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ژانویه گذشته طرح ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی در شش شهرک صهیونیست‌نشین را تصویب کرد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه فعلی رژیم صهیونیستی آن زمان با انتقاد از تصمیم دولت نتانیاهو گفته بود که کابینه‌ای که دوراندیش باشد، یک نبرد غیرضروری را با رئیس جمهور جدید آمریکا آغاز نمی‌کند.

کابینه بنت در سیزدهم ماه جاری میلادی سوگند یاد کرده است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

 سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما رژیم اشغالگر از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول