اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

الخزعلی درباره بستن سایت‌های مقاومت: کارشان از تقابل نظامی به بستن رسانه رسیده است

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق در واکنش به اقدام آمریکا در مسدود کردن وب‌سایت‌های ایرانی و عراقی تأکید کرد که واشنگتن پس از ناکامی در تقابل نظامی به بستن وب‌سایت‌های مقاومت روی آورده است.

الخزعلی درباره بستن سایت‌های مقاومت: کارشان از تقابل نظامی به بستن رسانه رسیده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در مسدود کردن وب‌سایت‌های ایرانی و عراقی واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری عراقی «ناس»، دبیرکل عصائب اهل الحق در این خصوص گفت: «روز به روز، شعارهای دروغ و جعلی غرب درباره دفاع از حقوق بشر و  آزادی بیان نمایان‌تر می‌شود. از برداشته شدن نام رژیم اسرائیل و سعودی از لیست ننگ اسامی عاملان قتل کودکان آن هم در حالی که دست‌ داشتن آن‌ها [در این جنایت] مثل روز روشن بود و اکنون نیز به این اقدام، تحت تصرف درآوردن وب‌سایت‌ شبکه‌هایی اضافه شده است که مخالف طرح آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی هستند».

قیس الخزعلی ادامه داد: «این خود برای افراد کم‌بصیرت دلیلی آشکار است که این طرح، پس از شکست در میدان تقابل نظامی کارش به بستن وب‌سایت‌های الکترونیکی رسیده است؛ وبگاه‌هایی که سلاحشان کلمه و مهماتشان ایده است».

الخزعلی اضافه کرد: «این بیانگر شکست آنان در میدان تقابل رسانه‌ای است. کانال‌های مقاومت از زشتی‌های آنان پرده برداشتند و توطئه‌هایشان را رسوا کردند. به‌رغم بی‌اهمیت بودن این گام از نظر دلیران مقاومت‌کننده؛ اما اینکه این تصمیم شامل شبکه‌هایی شده که ارتباطی با محور مقاومت نداشته‌اند بلکه تنها گناهشان دعوت به اخلاق، فضایل و شعائر حسینی و مسائل دینی از زاویه دید مذهب اهل بیت علیهم السلام بوده، این نشانه‌ای خطرناک است که از دشمنی ریشه‌دار در عقل و قلب عوامل این طرح حکایت دارد. تنها وابستگی به این مذهب و تلاش برای نشر افکار آن از نظر آن‌ها یک جرم تلقی شده است».

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق همچنین اظهار داشت: «این اقدام همچنین از نکته دیگری حکایت دارد که بایست به آن توجه کرد و آن خطر و نقش حقیقی انگلیس در عراق است که به عموما به مبارزه با تشیع می‌پردازد. و در آخر اینکه ما بر این باوریم که سخن گفتن با عوامل این طرح خصمایه فایده‌ای در بر ندارد؛ اما مهم وحدت کلمه و یکپارچگی مواضع در جبهه حق است. مطمئنا جبهه حق به دلایلی که در اینجا مجالی برای بیان آن نیست، همگی موضع یکپارچه‌ای ندارند».

وی در بخش پایانی بیانیه خود گفت: «اما ما تأکید می‌کنیم، برای کسی که فکر می‌کند اهل حق است و خود را به امیر المؤمنین علیه السلام نسبت می‌دهد؛ اما بر روی بلندی می‌ایستد و برای صلح یا به دلایلی دیگر بی‌طرف می‌شود، برای این فرد جایی وجود ندارد. چراکه در حدیث ایشان (علیهم السلام) آمده  است: "ما نصرت الباطل ولکن خذلت الحق" (باطل را یاری نکردی؛ اما حق را نیز تنها گذاشتنی" والعیاذ بالله! از خداوند می‌خواهیم که به همه سرانجام خوب نصیب گرداند و ما در زمره افرادی قرار داد که برای دین و در خدمت به مردم مظلوم پیروز می‌شوند».

واشنگتن، شامگاه سه‌شنبه، وب‌سایت‌ چند شبکه وابسته به مقاومت از جمله شبکه العالم، پرس تی وی و المسیره را مسدود کرد.

شبکه ایرانی العالم و المسیره یمن هر یک به صورت جداگانه در بیانیه‌ای اقدام واشنگتن در مسدود کردن وب‌سایت‌هایشان را نقض آزادی بیان و مصداقی برای راهزنی خواندند.

گروه مقاومت اسلامی جنبش النجباء عراق نیز امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای به اقدام آمریکا در مسدود کردن پایگاه‌های شبکه‌های وابسته به گروه‌های مقاومت واکنش نشان داد و آن را نوعی سرقت توصیف کرد.

النجباء در بیانیه‌ مذکور خواستار تحریم شرکت‌های آمریکایی ارائه‌دهنده دامنه اینترنتی و تبدیل دامنه‌های شبکه‌های خسارت‌دیده به دامنه‌های داخلی شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول