اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت‌وگو می‌کنیم

یک مقام وزارت دفاع آمریکا خبر داد که هیأتی از این کشور برای گفت‌وگو با ترکیه درباره تأمین امنیت فرودگاه کابل، به آنکارا سفر می‌کند.

پنتاگون: درباره امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفت‌وگو می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اعلام پذیرش مسئولیت ارشد امنیتی فرودگاه بین‌المللی کابل توسط ترکیه، دولت آمریکا از گفت‌وگو با آنکارا در این‌باره خبر داد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» مستقر در پنتاگون گزارش داد: «هیأتی از وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در مورد تأمین امنیت فرودگاه کابل با ترکیه گفتگو خواهد کرد».

بر اساس این گزارش، یک مقام پنتاگون بامداد پنجشنبه خبر داد که در این گفت‌وگوها توافق اولیه بین «جو بایدن» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه در مورد فرودگاه کابل تبادل نظر خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا مدتی پیش اعلام کرد که تمام نیروهای آمریکایی تا پیش از ۱۱ سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهند کرد.  طی ۲۰ سال گذشته اداره فرودگاه کابل برعهده ناتو بوده و این سازمان تاکنون به درخواست دولت افغانستان برای واگذاری مسئولیت این فرودگاه طفره رفته است. 

چند روز پیش رئیس جمهور ترکیه همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان و به رغم مخالفت طالبان گفت: آنکارا تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود خواهد بود.

با این حال، معاون سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه گفت تامین امنیت خاک افغانستان مسئولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون اما دوشنبه این هفته با بیان اینکه ترکیه مسئولیت اصلی تأمین امنیت فرودگاه کابل را تقبل کرده، گفت هنوز کارهای زیادی در این زمینه مانده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول