اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری مزدوران امارات در جنوب یمن؛ چند نفر کشته شدند

منابع محلی حاضر در شهر «الشیخ عثمان» در جنوب یمن خبر دادند که مزدوران وابسته به امارات بشدت با یکدیگر درگیر شده‌اند.

درگیری مزدوران امارات در جنوب یمن؛ چند نفر کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از درگیری بین گروه‌های وابسته به گروه سیاسی موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) در جنوب یمن خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «عربی-۲۱» گزارش داد، این درگیری‌ها بین دو گروه وابسته به شورای انتقالی جنوب –تحت حمایت امارات- در شهر «الشیخ عثمان» واقع در استان عدن صورت گرفته است.

منابع و ساکنان محلی خبر دادند، این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که نیروهای موسوم به «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) شاخه نظامی «المجلس الانتقالی» چندین نفر از نیروهای موسوم به «الدعم والإسناد» (حمایت و پشتیبانی) را به اتهام خرید و فروش سلاح بازداشت کردند.

به گفته این منابع، این مسأله به درگیریهای خیابانی منتهی شد و نیروهای پشتیبانی نیز تجهیزاتی به محل درگیری منتقل کردند. در جریان این درگیریها، چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی خبر داد که نیروهای پشتیبانی برای اینکه نیروهای بازداشت شده را آزاد کنند به مقر نیروهای کمربند امنیتی حمله کردند.

در پی این حملات چندین خودروی نظامی و غیر نظامی آتش گرفت و چند باب مغازه و منزل متعلق به ساکنان این شهر نیز به شدت آسیب دید.

الشیخ عثمان، بیشترین تراکم جمعیت را در عدن دارد. شورای انتقالی جنوب از آگوست ۲۰۱۹، عدن را در اشغال خود دارد.

استان عدن شاهد خشم و غضب گسترده مردمی است؛ زیرا این استان به عرصه درگیری شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان سعودی بدل شده است.

در همین ارتباط،  شورای انتقالی اخیرا از تعلیق مشارکت در توافق ریاض که در سال ۲۰۱۹ با دولت مستعفی امضاء کرد، خبر داد.

«علی عبدالله الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب، گفت که دلیل خروج از توافق ریاض، بازداشت مقامات این شورا در استان شبوه و حضرموت را دلیل این تصمیم اعلام کرد و گفت که همچنان خبری از سرنوشت «جعفر بن شیخ» از مقامات گروه شورای انتقالی در حضرموت و معاونش و تعدادی دیگر از افراد وابسته به این گروه، اطلاعی در دست نیست.

از اواخر ماه می هیأت‌های دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب با حضور در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت‌و‌گوها در خصوص بندهای باقی مانده از توافق ریاض که به دو حوزه نظامی و سیاسی مربوط می‌شود را آغاز کرده‌اند.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب در پنجم نوامبر ۲۰۱۹، با وساطت دولت سعودی با حضور در ریاض و پس از شش ماه درگیری شدید، توافق پایان درگیری را امضاء کردند، اما از آن زمان تاکنون موفق به اجرای توافقنامه نشده‌اند.

رقابت و درگیری خونین میان دولت مستعفی (همپیمان عربستان سعودی) و شورای انتقالی جنوب به یکی از پیچیدگی‌های بحران یمن تبدیل شده و کارشناسان این مسأله را به جنگ نیابتی میان ریاض و ابوظبی بر سر تسلط بر منابع یمن تفسیر می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول