اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

17 کانون فرهنگی مساجد تخصصی شدند/ ارزانی: در سال 1400 به دنبال شفافیت مالی هستیم

حجت الاسلام ارزانی، در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در اردوگاه شهدای خرماکلا گفت: کادرسازی منجر به توسعه همه‌جانبه کانون‌ها می‌شود؛ کانون‌هایی که ویژگی آنها حرکت جهادی و انقلابی بودن است.

17 کانون فرهنگی مساجد تخصصی شدند/ ارزانی: در سال 1400 به دنبال شفافیت مالی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان مازندران و مبتنی بر رواق‌های ۱۲ گانه در اردوگاه شهدای خرماکلا، طی سخنانی اظهار کرد: حضور شما در این شرایط کرونایی بیانگر دغدغه در این امر و حماسه آفرینی در انتخابات ۱۴۰۰ نشان دهنده دغدغه مردم در شرکت تاثیرگذار و سرنوشت کشور است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: فضای بهتری به طور یقین برای کشور جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد چرا که خدا فرموده که اگر شما در صحنه نباشید، خداوند امور را تغییر نمی‌دهد و نعمت را از شما می‌گیرد و به کسانی که سزاوارتر هستند، می‌دهد.

وی تجربه کانون‌های فرهنگی هنری در کشور جمهوری اسلامی ایران و جهان را تجربه متفاوتی دانست و افزود: برنامه‌ریزی شده تا فضایی در دل مسجد و در حوزه فرهنگ و هنر، وارد شود و از دل مسجد، جوانان را با خدا و معنویت هر چه بشتر مانوس سازیم تا مدلی جهانی را ارائه دهیم.

ارزانی تصریح کرد: در افق ۱۴۰۰ باید ارتباط جهانی ما در راستایی باشد تا معین در کشورهای دیگر شویم و الگوسازی نماییم و کارهای فاخر در جهان توسط شما نهادینه و معرفی شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همه فکر می‌کردند که انقلاب تمام می‌شود اما ۴۲ سال، ایستاده‌اید و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، گام دوم انقلاب را پایه ریزی و تا ۱۴۴۰ را برنامه ریزی کردند که با حرکت جهادی و با برنامه‌ریزی سیستماتیک می‌توان به قله‌های رفیع نائل شد.

ارزانی خطاب به حاضرین در نشست افزود: بدون حقوق و مزایا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنید و کار شما، جهادی و داوطلبانه است که تاثیرگذاری بسیار دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالا در کانون‌های فهما، افزود: بچه‌های مسجدی، انقلابی و کانونی که مرشد و مرید مقام معظم معظم رهبری(مدظله‌العالی) هستند باید در میدان به صورت جانانه وارد عمل شوند و منصف باشند.

وی بیان کرد: در سامانه ۱۴۰۰، شفافیت مالی بارگذاری می‌شود تا همگان در جریان امور قرار گیرند که بخشی از این موارد در سال گذشته اجرایی شد و منابعی را باید برای خودکفا شدن بیابیم.

ارزانی با بیان اینکه تخصصی شدن رواق‌ها از موارد مهمی است که باید در دستور کار باشد، افزود: فهما در سال جاری، دو ساله می‌شود و در حال اوج گیری است و باید تلاش شود تا به خروجی‌های خوب برسیم.
 
وی ادامه داد: دارای سه شبستان و  ۱۲ رواق هستیم و باید ببینیم چه کاری در این سه شبستان می‌توانیم، انجام دهیم و راستی‌آزمایی در کانون‌ها باید صورت گیرد. در این میان آموزش یک ضرورت برای همه ما به شمار می‌آید و آموزش در رواق‌ها، متفاوت است و باید مدل آموزشی برای ۱۴۰۰ برنامه ریزی شود؛ البته نمی‌شود آموزش‌ها برای همه استان‌ها متمرکز و یکسان باشد بلکه باید براساس استان به این مسأله توجه و آن را اجرایی کرد.

ارزانی بر آماده کردن فضا بر اساس علائق و توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: ما با فراهم کردن ارتباطات بین‌المللی و با مجلس درصدد رفع مشکلات بچه مسجدی‌ها در مدل های مختلف هستیم. وظیفه ما کارسازی، کادرسازی و دیده شدن اعضای کانون‌های مساجد است و هنگامی که شما دیده شوید در این صورت است که  توسعه همه جانبه بوجود می‌آید.

وی همچنین انتقال تجربه را مهم دانست و تاکید کرد: باید این هدف مهم اجرایی شود، در راستای تحقق این مهم از ظرفیت‌ها و فکر یکدیگر استفاده کنید تا همه با هم برای رفع مشکلات گام برداریم؛ با توجه به اینکه ۱۲ رواق  در ۳۵ منطقه و ۳۱ استان داریم، بنابراین بعد از این هم اندیشی باید تلاش شود تا در هر استان ۱۲ رواق تشکیل شود.

 


مدیران ۱۷ کانون فرهنگی هنری منتخب از سراسر کشور احکام رواق‌های تخصصی را دریافت کردند

در جریان برگزاری این نشست‌ هم‌اندیشی، مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور حجت‌الاسلام ارزانی، مدیران ۱۷ کانون منتخب از سراسر کشور احکام رواق‌های تخصصی را دریافت کردند.هرکدام از این احکام دارای اعتبار یک ساله است.

فهرست کانون‌های منتخب که موفق به دریافت احکام در این رواق‌ها شدند، به شرح ذیل است:

کانون‌های فرهنگی هنری «فاطمه‌الزهرا(س)» از استان چهار محال و بختیاری و «مهدویون» از استان تهران موفق به احراز شرایط رواق ترنج از شبستان هنر شده و حکم این رواق را دریافت کردند.

کانون‌های فرهنگی هنری «المهدی(عج)» از استان آذربایجان غربی، موفق به کسب شرایط احراز رواق دانش از شبستان فرهنگ شد، همچنین کانون‌های فرهنگی هنری«معراج‌الصالحین» از استان اصفهان و «آل‌یاسین» از استان گیلان موفق به کسب شرایط احراز رواق رسانه از شبستان فرهنگ شدند.

کانون‌های «شهید کاوه» از استان خراسان رضوی و «غدیر» از استان یزد موفق به کسب شرایط احراز رواق سرود از شبستان هنر شدند. 

کانون‌ فرهنگی هنری «الزهرا(ع) از استان اردبیل موفق به کسب شرایط احراز رواق فیلم در شبستان هنر شد.

کانون فرهنگی هنری «امام زمان(عج) از استان مازندران موفق به کسب شرایط احراز رواق فن‌آوری از شبستان نوآوری شد.

کانون فرهنگی هنری «شهدای کتیران» از استان مرکزی موفق به کسب شرایط احراز رواق قلم از شبستان هنر شد.

کانون‌های فرهنگی هنری «شهید علی گراییلی» از استان مازندران و «شهدای توت نده» از استان کهگیلویه و بویر احمد موفق به کسب شرایط احراز رواق کارآفرینی از شبستان نوآوری شدند.

کانون فرهنگی هنری «سالار شهیدان» از استان چهار محال و بختیاری موفق به کسب شرایط احراز رواق کتاب از شبستان فرهنگ شد.

کانون فرهنگی هنری «صاحب الزمان(عج)» از استان لرستان به موفق به کسب شرایط احراز رواق نمایش از شبستان هنر شد.

کانون‌های فرهنگی هنری «آل طاها» از استان لرستان و «آیت‌آلله حائری میبدی» از استان یزد موفق به کسب شرایط احراز رواق نور از شبستان فرهنگ شدند.

کانون‌های فرهنگی هنری «نورالانوار» از استان آذربایجان غربی و «منتظران ولیعصر(عج) از استان البرز موفق به کسب شرایط احراز رواق همدلی از شبستان فرهنگ شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول