اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ورود بانک‌ها به کار تجاری فسادزاست

معاون قضائی قوه قضائیه گفت: بانک‌هایی که باید سرمایه مردمی را در راستای تولید و خلق ثروت از طریق تامین نیازها تولید صرف کنند رو به کار تجاری و خرید ارز و تجارت آورده‌اند که این فسادزاست و بازار را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ورود بانک‌ها به  کار تجاری فسادزاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه ،حجت الاسلام مظفری صبح امروز در نشست قضایی دادگستری ساوه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان، رئیس دادگستری ساوه و قضات برگزار شد هدف از سفر به ساوه را پیگیری امر مهم و تاثیرگذار تولید و اقتصاد دانست و گفت: نشست با صنعتگران و تولیدکنندگان، بازدید از زندان ساوه و پیگیری امور مرتبط با تولید و امور اقتصادی در شهرستان ساوه از مهم‌ترین اهداف سفر به این شهرستان است.

وی با اشاره به تحولات خوب دستگاه قضایی با حضور آیت الله رئیسی گفت: اقدامات شایسته‌ای طی سال‌های اخیر در قوه قضاییه رخ داده که طبیعتا سند تحول بیش از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

وی از شهرستان ساوه و استان مرکزی به عنوان قطب های مهم صنعت در کشور یاد کرد و گفت: افزون بر سه هزار واحد تولیدی مهم در این استان مستقر است که برخی از آنها در خاورمیانه نمونه هستند که باید به آنها توجه ویژه شود.

معاون قضائی قوه قضائیه با اشاره به وجود مشکلات در حوزه تولید طی سال‌های اخیر گفت: متاسفانه بی توجهی به بحث تولید باعث بروز مشکلاتی در صنایع شد که با ورودی جدی دستگاه قضا بسیاری از مشکلات این حوزه رفع و یا در حال برطرف شدن است. 

حجت الاسلام مظفری مشکلات ساختاری را بخش مهمی از ایرادات این حوزه دانست و تصریح کرد: نقدینگی یکی از گرفتاری‌های عمده این واحدهاست که همین نرخ تورم نیز متوجه افزایش نقدینگی است، لذا این وظیفه دولت است که با بسترسازی و هدایت این نقدینگی به سمت تولید و اقتصاد، علاوه بر فراهم کردن فرصت‌های متنوع شغلی، امکان سرمایه گذاری صحیح را فراهم کند. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عمده مردم نمی‌دانند که باید چطور و کجا سرمایه گذاری کنند بنابراین نقدینگی خود را به سمت دلالی در بازارهای ارز، طلا و سکه می‌برند که همین امر به اقتصاد کشور آسیب جدی خواهد زد.

معاون قضائی قوه قضائیه با گلایه از ورود بانک‌ها به کارهای تجاری گفت: بانک‌هایی که باید سرمایه مردمی را در راستای تولید و خلق ثروت از طریق تامین نیازها تولید صرف کنند رو به کار تجاری و خرید ارز و تجارت آورده‌اند که این فسادزاست و بازار را تحت الشعاع قرار میدهد. 

معاون قضائی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در بحث قیمت گذاری خودرو و مسکن نظارت خاصی وجود ندارد یادآور شد: نبود قوانین شفاف در کشور و ورود بانک ها به مسائل تجارت مسکن و امثالهم باعث ایجاد فساد خواهد شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه در دوران آیت الله رئیسی بیش از دو هزار واحد نیمه جان و در آستانه ورشکستگی جان دوباره گرفته و به تولید بازگشته اند افزود: باید با نگاهی جهادی و عملی به حوزه تولید ورود کرد و دستگاه قضایی علاوه بر وظیفه ذاتی خود در احقاق حقوق عامه ,در این خصوص موفق عمل کرده است. 

حجت الاسلام مظفری تورم بالای پنجاه درصد در کشور را باعث تحمیل فشارهای اقتصادی فراوانی به مردم دانست و افزود: در سال گذشته اداره کل تصفیه قوه قضاییه بالغ بر 120 شرکت و واحد تولیدی ورشکسته را که باید اموال آنها به مزایده گذاشته می‌شد به چرخه تولید بازگرداندند و با حفظ اشتغال و سرمایه در گردش باعث تسویه بدهی و خلق ثروت مجدد آنها شد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید با تعامل در گذر از این مشکلات به هم کمک کنند افزود: حضور ایت الله رئیسی در قوه مجریه بعنوان یک قوه بسیار مهم با ظرفیت بالا در کشور نتایج مثبتی خواهد داشت چراکه وی با برنامه های تحولی خود باعث تغییرات اساسی در کشور خواهد شد .

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول