اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد+فیلم

در پی ورود جنجال‌برانگیز ناو جنگی انگلیس به آب‌های سواحل کریمه، وزارت خارجه روسیه، سفیر بریتانیا را برای ابلاغ یک پیام اعتراض آمیز تند،‌ احضار کرد.

سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه احضار شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی ورود جنجالی ناو جنگی «اچ ام اس دیفندر» انگلیس به آب‌های سواحل «کریمه»، وزارت خارجه روسیه، «دیبورا برونرت» سفیر انگلیس در روسیه امروز (پنجشنبه) را احضار کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، بیش از 20 جنگنده و دو کشتی گارد ساحلی روسیه، ناو جنگی انگلیس دیفندر انگلیس را پس از ورود به آب‌های کریمه، محاصره کردند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد: «ما دیروز اعلام کردیم که نماینده بریتانیا احضار خواهد شد. وی امروز، در وزارت خارجه حضور خواهد داشت. پیام تندی به وی ابلاغ خواهد شد...چنین اقدامات گستاخانه‌ای باید با پاسخ متناسبی دریافت کند».

 

پیش از این مسکو اعلام کرده بود که گارد ساحلی این کشور به دنبال ورود ناو انگلیسی به آب‌های روسیه، گلوله‌هایی برای هشدار شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس روز گذشته در توجیه این اقدام مدعی شد که ناو دیفندر در یک مسیر بی‌خطر در حریم آبی اوکراین و مطابق با قوانین بین‌المللی حرکت می‌کرده است.

بی بی سی نیز گزارش کرد که نیروهای روسیه در حال انجام تمرین نظامی در دریای سیاه بودند و از قبل در مورد ورود هرگونه ناو انگلیسی به آب‌های روسیه هشدار داده بودند.

پیش از این زاخارووا اعلام کرده بود که مسکو ورود ناوشکن انگلیسی به آب‌های سرزمینی روسیه در دریای سیاه را اقدامی تحریک‌آمیز می‌داند و قصد دارد سفیر انگلیس را احضار کند.

از زمان الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ بعد از برگزاری یک همه‌پرسی، واشنگتن و کشورهای غربی و اروپایی چندین دور تحریم‌هایی را علیه روسیه به بهانه تنش‌زایی در شرق اوکراین وضع کرده‌اند و این در حالی است که مسکو بارها این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول