اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نخستین زیست‌بوم فناوری مدرن در گلستان راه‌اندازی شد

نخستین زیست‌بوم فناوری مدرن در استان گلستان امروز با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور راه‌اندازی شد.

نخستین زیست‌بوم فناوری مدرن در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آئین افتتاح مجتمع نوآوری استان گلستان امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم کشاورزی شهرستان گرگان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان در آئین افتتاح مجتمع نوآوری اظهار کرد: هفت سال قبل سفری را به سمت دنیای اقتصاد دانش‎بنیان و دانشگاه نسل سوم آغاز کردیم و دو دانشجوی این دانشگاه پیشنهاد دادند تا در یکی از انبارهای پیمانکار نسبت به پرورش قارچ و پرورش نهال ورود کنند که این اتفاق نقطه فعالیت‌های کارآفرینی و دانش‌بنیان در دانشگاه است.

علی نجفی‌نزاد با اشاره به آغاز اقدامات زیربنایی از همان نقطه کلید خورد، تصریح کرد: امروز 8 هزار متر مربع فضای کالبدی استاندارد برای تولید فناورانه در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نقشه راه دانشگاه از سال 1399 شروع شده است، گفت: پارک تخصصی آب، غذا و انرژی که مجوز آن در شورای گسترش به مرحله صادر شدن رسیده است، تلاش داریم در فاصله پنج سال به علم و فناوری در گرگان برسیم که پردیس قدیمی به ناحیه علم و فناوری تبدیل شود و امکان استقرار 100 دانشگاه دانش‌بنیان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به راه‌اندازی نخستین زیست‌بوم فناوری مدرن در استان گلستان بیان کرد: این مجتمع معجزه نوآوری و خواستن برای یک تحول بزرگ است.

نجفی‌نژاد با بیان اینکه 27 هزار متر مربع فضا در دانشگاه علوم کشاورزی، منابع‌طبیعی و کشاورزی گرگان آماده شده است، گفت: این فضای فیزیکی در مدت هفت سال گذشته ایجاد شده و حلقه اتصال دانشگاه به آینده است.

وی با بیان اینکه مجتمع نوآوری ما را به فعالیت‌های دانش‌بنیان وصل می‌کند، ابراز کرد: زحمت زیادی برای این فعالیت‌ها صورت گرفت ده‌ها نوآوری در این مجتمع انجام شده است، این پروژه 3 هزار و 700 مترمربع زیربنا دارد و 250 فناور و نوآور می‌توانند در آن مستقر شوند که این عدد تا 300 نفر قابل افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه مجتمع نوآوری منشاء تحولات اقتصادی استان است، افزود: اقتصاد دانش‌بنیان همان اقتصاد مقاومتی است و امیدواریم دانشجویان و جوانان بتوانند در این فضا حضور پیدا کنند.

نجفی‌نژاد با تاکید بر اینکه چالش‌های موجود در جامعه به دست جوانان حل می‌شود، گفت: این پروژه با اراده و فعالیت جهادی به ثمر رسیده است. پروژه‌ای که قرار بود شهریورماه جاری به بهره‌برداری برسد زودتر از زمان موعود و در تیرماه افتتاح شد.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول