اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان به مرکز جذب سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شود/ پارک اقتصاد دیجیتال در راه است

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، سمنان به مرکزی برای جذب سرمایه شرکت‌های توسعه‌دهنده و دانش‌بنیان کشور تبدیل می‌شود و این رویکرد به‌طور جدی در سال‌های آینده پیگیری خواهد شد.

سمنان به مرکز جذب سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل می‌شود/ پارک اقتصاد دیجیتال در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، با اشاره به طراحی اولویت‌هایی برای سال ۱۴۰۰ به‌منظور ایجاد بسترِ مناسب حل مسائل و مشکلات کلیدی مردم حوزه انتخابیه و همچنین ارائه راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اظهار کرد: امروز تردیدی وجود ندارد که باید برای حوزه‌های اساسی و پایه مردم در شهرهای مختلف حوزه انتخابیه تلاش شود و از این‌رو، ارتقای جایگاه مرکز استان سمنان از ابتدا نیز در دستور کار جدی بوده است.

وی افزود: جدای از بخشی از عقب‌ماندگی‌هایی که از دوره‌های گذشته وجود داشته، تلاش شده است تا با توجه به دلایل عدیده این عقب‌ماندگی‌ها، فعالیت‌های مناسبی در راستای رشد و توسعه سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه طرح‌ریزی و اجرا شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بیان کرد: شاخص‌های مختلفی در این حوزه تدوین شده است و تمرکز دفتر نماینده مردم را روی کارهای زیربنایی و حل مسائل کلیدی که آینده این شهرستان‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، معطوف ساختیم.

گلرو اضافه کرد: تلاش‌های مبارکی در حوزه‌های آی.تی و آی.سی.تی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، امور دانشگاهی، دانش‌آموزی و مواردی که مربوط به زیرساخت‌های حوزه‌های نخبگانی می‌شود، در شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه در یک سال گذشته انجام شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات نهایی در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در حال انجام است و هفته آینده با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس ادامه داد: سمنان از معدود استان‌هایی در کشور است که این پروژه در آن افتتاح می‌شود و این اقدام فرخنده، محصول رایزنی‌های گسترده و پیگیری‌های مکرر دفتر نماینده مردم سمنان در مجلس و تلاش‌های مسؤولان استان سمنان بوده است.

گلرو ادامه داد: این پروژه متعلق به کل استان سمنان است و با هزینه اولیه حدود ۲۰ میلیارد تومانی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد؛ اما همه نخبگان از شرق تا غرب استان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آی.سی.تی در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان مستقر می‌شوند و فرایند رشد آنها با جدیت پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در بنیاد نخبگان استان سمنان افزود: فضای مراکز رشد در سمنان با تلاش‌های انجام‌گرفته از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان تقویت می‌شود. معاون رئیس‌جمهور نیز در سفری که به سمنان داشت، قول‌های خوبی برای کمک به این حوزه داده است.

گلرو عنوان کرد: در سفر سورنا ستاری به سمنان، مصوبات خوبی اخذ شد و کارخانه نوآوری که بسیار مهم و اساسی است، با هزینه اولیه ۲۰ میلیارد تومانی در سمنان افتتاح می‌شود و یکی از بهترین شرکت‌های شتاب‌دهنده در این مرکز میدان‌دار فعالیت‌ها خواهد بود.

او افزود: مجوز مرکز رشد فناوری در سرخه و مهدی‌شهر نیز اخذ شده است و به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بخش دانش‌بنیان را در این شهرستان‌ها رشد می‌دهد.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه حمایت از مراکز نوآوری با رویکردهای تخصصی در حوزه‌های معدنی، نفت و گاز نیز در استان سمنان به تصویب معاون رئیس‌جمهور رسیده است، گفت: واگذاری اراضی موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رشد و توسعه نیز در دست پیگیری است.

گلرو تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام‌شده، سمنان به مرکزی برای جذب سرمایه شرکت‌های توسعه‌دهنده و دانش‌بنیان کشور تبدیل شود و این رویکرد به‌طور جدی در سال‌های آینده نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول