اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: گفت‌وگو میان اروپا و روسیه امری ضروری است

رئیس جمهور فرانسه گفت، تعامل میان سران روسیه و کشورهای اروپایی اقدامی ضروری برای حفظ ثبات قاره اروپا محسوب می‌شود.

ماکرون: گفت‌وگو میان اروپا و روسیه امری ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه گفت، گفت‌وگو میان اتحادیه اروپا و روسیه برای ثبات این قاره ضروری است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ماکرون در حاشیه نشست سران اتحادیه اروپا گفت: «معتقدیم که چنین گفت‌وگویی برای ثبات قاره اروپا و دفاع از منافع خودمان به عنوان اروپا ضروری است. فکر می‌کنم این مسیر درستی برای پیش رفتن است».

رئیس جمهور فرانسه ضمن اشاره به احتمال دشوار بودن چنین گفت‌وگوهایی گفت: «این یک مسئله مبرم است زیرا قرار نیست از هیچکدام از ارزش‌های خود عبور کنیم».

او با اشاره به لزوم هماهنگی اروپایی‌ها در چنین گفت‌وگوهایی گفت: «نمی‌توانیم در بستری مورد به مورد درخصوص مسائل روسیه کاملاً از منطق واکنش‌گری تبعیت کنیم».

اظهارات ماکرون در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته (چهارشنبه) روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت، ماکرون و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نشست سران اتحادیه اروپا تعامل نزدیک‌تر با روسیه برای حل مشکلات و اختلافات را خواستار شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، مرکل از اتحادیه اروپا درخواست کردند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به نشستی دعوت کنند و ماکرون نیز از این پیشنهاد حمایت کرد.

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ارشد فرانسه نوشت: «عقلانی است که به ارزش افزوده چنین گفت‌وگوهایی، دقیقاً مشابه آنچه آمریکا در ژنو انجام داد فکر کنیم (اشاره به دیدار اخیر پوتین و همتای آمریکایی)».

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته هشدار داده بود که روابط اتحادیه اروپا با روسیه اکنون در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد.

پارلمان اروپا ماه گذشته قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

علاوه بر این، اتهام‌زنی‌های برخی کشورهای اروپایی علیه روسیه به جدال دیپلماتیک کشیده و تعداد زیادی از کارکنان سفارتخانه‌های روسیه و کشورهای غربی اخراج شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول