اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نقش بی‌بدیل اصناف ری در فراز و نشیب‌های انقلاب

فرماندار ویژه شهرستان گفت: اصناف شهرستان ری از دیرباز در فراز و نشیب‌های جامعه و انقلاب نقش بی بدیلی داشته‌اند همچنین همواره با ارتباط دوسویه با دستگاه‌های اجرایی، در عرصه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین هستند که باید تلاش کنیم این ارتباط روزبه‌روز تقویت شود.

نقش بی‌بدیل اصناف ری در فراز و نشیب‌های انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دومین گردهمایی و تجلیل از کسبه محله استخر(منطقه۲۰) که با حضور جمعی از کسبه در سرای محله استخر برگزار شد، با اشاره به همراهی همیشگی صنوف در تمام دوره‌ها اظهار کرد: در ایام مقابله با کرونا محدودیت‌های بسیاری برای اصناف ایجاد شد اما در شرایط سخت اقتصادی نتوانستیم آن‌گونه که شایسته بود مشکلات این قشر را برطرف کنیم.

وی گفت: با وجود همه مشکلات همچنان شاهد همکاری خوب صنوف شهرستان ری بودیم و به دلیل همراهی خوب کسبه در تعطیلات کرونایی قدردان آن‌ها هستیم.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در مجموعه فرمانداری شهرستان ری تلاش‌های زیادی برای تغییر گروه‌بندی‌های شغلی برای فعالیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام گرفت و شاهد تغییراتی در نحوه فعالیت برخی مشاغل در دوران تعطیلات کرونایی بودیم.

توکلی افزود: مجموعه اتاق اصناف شهرستان ری به‌واسطه رویکرد جدید و تعامل با ادارات، موجب همکاری همه‌جانبه با دستگاه‌های حاکمیتی در زمینه رفع مشکلات و معضلات صنوف شده است.

وی تصریح کرد: اصناف جزو اقشار مهم کشور محسوب می‌شوند و برای پیشبرد اهداف در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تأثیر بسزایی دارند.

فرماندار ویژه شهرستان ری یادآور شد: اصناف شهرستان ری از دیرباز در فراز و نشیب‌های جامعه و انقلاب نقش بی بدیلی داشته‌اند همچنین همواره با ارتباط دوسویه با دستگاه‌های اجرایی، در عرصه‌های مختلف کشور نقش‌آفرین هستند که باید تلاش کنیم این ارتباط روزبه‌روز تقویت شود.

توکلی بیان کرد: سال گذشته در راستای تحقق شعار سال با همکاری واحدهای تولیدی و کسبه شهرستان ری شاهد ایجاد ۲۲۸ درصدی اشتغال در شهرستان و کسب رتبه برتر در استان تهران بودیم و همه باید تلاش کنیم که امسال نیز ضمن تحقق شعار سال در راستای تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها در حوزه‌های تولید و اشتغال اتفاقات خوبی در شهرستان ری رقم بخورد.

وی اضافه کرد: در گذشته عمده شهرک‌های صنفی و صنعتی در شهرستان ری ایجادشده بود اما توجهی به مردم این شهرستان نداشتند و اغلب از خارج از شهرستان اقدام به سرمایه‌گذاری و جذب نیرو می‌شد اما در مدت اخیر تلاش کردیم که با ایجاد هر شغل در ری ابتدا ظرفیتی برای شهرستان ری ایجاد شود و هر مجموعه‌ای که شروع به فعالیت می‌کند باید ظرفیتی را برای شهرستان ری ایجاد کند و در کنار آن به پیوست‌های زیست‌محیطی نیز توجه شود.

معاون استاندار تهران تأکید کرد: مشکلات اصناف ری در حوزه صنوف در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری مطرح و از سوی مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات تلاش می‌شود و امیدواریم بتوانیم با توجه به شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، مشکلات اصناف را تا حد توان برطرف کنیم.

توکلی با اشاره به بازگشایی دفاتر نمایندگی اتاق اصناف در بخش‌های شهرستان گفت: در شهرستان ری به‌واسطه گستردگی باید به‌گونه‌ای عمل شود که کسبه در دورترین نقاط شهرستان نیز موردتوجه باشند و مورد رصد قرار بگیرند زیرا در برخی موارد امکان پیوستگی صنوف واقع در حوزه سرزمینی ری را در شهرستان‌های مجاور ایجاد می‌کند.

در پایان این مراسم به همت شورایاری محله استخر شهرری از کسبه با انصاف و برتر محله تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول