اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

روضه هفتگی ایرانیان در بین‌الحرمین/ لبیک یا حسین(ع) در کربلا طنین‌انداز شد+فیلم

شب گذشته همزمان با شب زیارتی امام حسین (ع)، روضه هفتگی ایرانیان در بین‌الحرمین برگزار و نوای لبیک یا حسین (ع) در کربلا طنین‌انداز شد.

روضه هفتگی ایرانیان در بین‌الحرمین/ لبیک یا حسین(ع) در کربلا طنین‌انداز شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، شب‌های جمعه همزمان با شب زیارتی امام حسین (ع)، کربلا مملو از جمعیت می‌شود و زائران از راه‌های دور و نزدیک خود را به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) رسانده و به دعا و زیارت می‌پردازند.

 

شب جمعه در کربلا

در هر گوشه و کنار بین‌الحرمین نیز حلقه‌های روضه‌خوانی و سینه‌زنی برپا می‌شود و موکب‌های اطراف حرم نیز از بعد از ظهر از زائران پذیرایی می‌کنند.

با وجود اینکه سفر به عتبات برای ایرانیان به دلیل شیوع کرونا ممنوع است، اما بسیاری از ایرانیان حاضر در عراق برای عرض ارادت به ساحت ارباب، شب‌های جمعه خود را به کربلا می‌رسانند؛ به طوری که روضه هفتگی در شب‌های جمعه در بین‌الحرمین به همت ایرانیان برگزار می‌شود و موکب محبان علی بن ابی‌طالب (ع) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) به زیارت و مدیحه‌سرایی می‌پردازند.

 

شب گذشته در روضه هفتگی بین‌الحرمین در کربلا، پس از سخنرانی سعید محمد، محمدصادق آهنگران، حیدر خمسه و فریدون کریم‌پور از مداحان اهل بیت (ع) به روضه‌خوانی و مداحی پرداختند و جمعی از زائران امام حسین (ع) در این مراسم در غربت حضرت زینب (س) و مظلومین امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا گریستند و نوای لبیک یا حسین (ع) در بین‌الحرمین طنین‌انداز شد.

در ادامه فیلمی از برپایی مراسم روضه هفتگی ایرانیان در بین‌الحرمین را مشاهده می‌کنید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول